Facebook změnil Facebook Groups a přiblížil je stránkám a profilům

Facebook Groups se dočkaly redesignu a vypadají nyní podobně jako Fan Pages nebo osobní profily. Bráno z pohledu uživatele: jestli se budete chtít dozvědět, co se děje v té které skupině, jejímž jste členem, nemusíte už do skupiny přímo vstoupit. Ve vašem osobním news feedu sice neuvidíte všechno, co se ve skupině děje, Facebook vám ale zobrazí veškerou aktivitu, kterou ve skupině udělal některý z vašich přátel.

Dlouhou dobu byly Facebook Groups mrtvou kapitolou. Uživatelé se mohli stávat členy různých skupin a mohli psát vzkazy na zeď. Pokud jste si ale danou skupinu přímo neotevřeli, neměli jste šanci se dozvědět, co se uvnitř děje. Ve skutečnosti to tedy znamenalo, že se uživatel stal členem skupiny a tím to pro něj končilo (pouze deklaroval svou příslušnost k něčemu). V souvislosti s novými změnami se dá tedy očekávat, že od dnešního dne se skupiny opět dostanou do popředí zájmu uživatelů.

Ani nové Facebook Groups stále nejsou až tak marketing friendly jako stránky, ale důležitá pointa tkví v podmínkách, za jakých můžete zakládat skupiny a za jakých stránky. Stránky mohou být svázány s osobností, brandem, nebo produktem – nemohou být generické. Skupiny ovšem žádná taková omezení nemají a pro generická témata jsou ideální. A je také potřeba nezapomenout na to, že administrátor skupiny může všem jejím členům poslat vzkaz, zatímco administrátor stránky může fanouškům poslat pouze update. Co z toho plyne je celkem jasné.

Mimochodem, k dnešnímu dni je na Facebooku 45 milionů skupin.

via: Facebook blog