Facebook zkouší novou cestu, jak stránky dostat do feedu i nefanouškům

Facebook neustále testuje způsoby, jak dojít k novým příjmům, aniž by své uživatele obtěžoval nad nezbytnou míru, ne vždy se mu to ale daří. Ne vždy se také zcela drží svého vlastního pravidla, že reklama má co nejvíc připomínat organický obsah, aby co nejméně vyrušovala. To je také případ některých reklam přímo v news feedu, které obsahují příspěvky od stránek, jejichž fanouškem uživatel vůbec není. Právě tyto příspěvky často nejsou pro uživatele relevantní, a že by působily organicky, to se nedá říct už vůbec.

Možná i proto, aby placené příspěvky od cizích stránek ve feedu nebyly tak nápadné, si Facebook hraje se způsobem, jak příspěvky takových stránek zobrazovat i organicky. Nejnověji jde o případ, kdy stránka zmiňuje v příspěvku jinou stránku, jejíž fanouškem už uživatel je. Upozornění na tento typ příspěvku i se screenshotem dostal od svého čtenáře web Inside Facebook.

Facebook tento příspěvek zobrazil zcela organicky, navíc s tlačítkem, které umožňuje stránce rovnou udělit To se mi líbí. Toto tlačítko je u příspěvků stále obvyklejší a zobrazuje se běžně i tam, kde někdo z přátel sdílí příspěvek některé stránky.

Pokud se nový formát uchytí a Facebook jej zachová, znamenal by novou příležitost pro správce stránek. Zmínit čas od času ve svém příspěvku některou jinou stránku by totiž přineslo zviditelnění u potenciálních nových fanoušků nejen zmíněné stránce, ale také stránce zmiňující. Ideálním se tedy zdá být zmiňovat na stránce, kterou chcete zviditelnit, jinou stránku, o kterou se taktéž staráte a zviditelnění potřebuje též.

Inside Facebook navíc dále píše, že v novém feedu Following, který zatím má v testovacím provozu v rámci redesignu news feedu k dispozici jen hrstka prvních uživatelů, jsou příspěvky od stránek, které uživatel sám nemá mezi oblíbenými, ale kterým dali Like jeho přátelé, mnohem obvyklejší, než jsme zvyklí v současnosti.

Via IF