Facebook zdvojnásobil počet reklam, které mohou stránky zobrazit nefanouškům

Až doposud největší sociální síť měla omezení, že stránka může uživateli, který není jejím fanouškem, v news feedu zobrazit jen jednu reklamu denně. Tento počet se nyní zvýšil na dvě reklamy. Celkový počet reklam zobrazených uživatelům během celého dne se ale zvyšovat nebude.

Pokud stránce na Facebooku dáváte Like, začínáte tím sledovat její příspěvky a zároveň před svými přáteli dáváte najevo, že se vám tahle stránka líbí (nebo vás alespoň zajímá). Děláte tím ale ještě jednu další věc, které si možná nejste vědomi, protože se o ní příliš nemluví (a také neví). Umožňujete stránce, aby vám zobrazovala více reklam.

Facebook totiž má určitá omezení pokud jde o to, kolik reklam může jednotlivému uživateli stránka denně zobrazit v news feedu. Pokud jde o nefanoušky, bylo toto číslo doposud 1. To znamená, že uživatelům, kteří nedali stránce Like, mohla tato stránka v news feedu denně zobrazit jen jednu reklamu. Naopak uživatelé, kteří stránce Like dali, mohli v průběhu celého dne vidět v news feedu reklamy od této stránky až čtyři.

Facebook ale počátkem srpna informoval reklamní agentury, že poněkud uvolňuje omezení na zobrazování reklam v news feedu nefanouškům. Stránky proto nyní mohou uživateli, který není jejich fanouškem (nedal jim Like) zobrazit reklamy v news feedu až dvě denně. Omezení pro fanoušky zůstává i nadále na počtu čtyř reklam v news feedu. Důležité je zdůraznit, že omezení se týká pouze reklam v news feedu, nikoliv reklam v pravém postranním sloupci, kterých může být i víc.

Až dvě stejné reklamy denně, celkově ale víc reklamy nebude

Reklamy v news feedu se také nově budou moci opakovat. Doposud se stejná reklama mohla zobrazit jednomu uživateli jen jedenkrát denně. Vidět stejnou reklamu opakovaně tak nebylo možné (až další den). Podle nových pravidel může stejná reklama zamířit do feedu až dvakrát denně, takže se může stát, že ji uvidíte při ranním prohlížení Facebooku, a potom ještě jednou po obědě či večeři.

Na první pohled by to mohlo vypadat, že se v důsledku těchto změn zvýší i počet reklam v news feedu. Toho se ale není třeba obávat. Omezení pro celkový počet reklam denně zobrazených jedinému uživateli se totiž zvyšovat nebude.

Jako uživatelé se tak nemusíte bát, že by vás najednou Facebook zahltil reklamou. Zbytečným panikařením by bylo očekávat, že od každé stránky na celém Facebooku najednou uvidíte dvě reklamy denně. Reklam totiž uvidíte v celkovém součtu stejně. Pokud vám některá stránka zobrazí dvě reklamy místo dosavadní jedné, jako důsledek neuvidíte reklamu od jiné stránky, která se až doposud do vašeho news feedu vešla. Nyní již pro ni ale nezbude dostatek místa, reklamní prostor ve vašem news feedu totiž už bude vyčerpán.

Reklam v news feedu je denně kolem pěti na 100 příspěvků

V této souvislosti je zajímavou otázkou, kolik reklam Facebook denně v news feedu zobrazuje. Přesné číslo nikdo nezná, navíc se liší u každého uživatele v závislosti na jeho aktivitě, počtu stránek kterým dal Like a také času, který sociální síti denně věnuje. Jistým vodítkem ale může být dvojitý experiment Jona Loomera z konce minulého a počátku tohoto roku.

Loomer počítal počet organických příspěvků a reklam, které se mu v news feedu zobrazily. Zatímco při prvním experimentu dělaly reklamy 6.7 procenta ze všech příspěvků, které v news feedu viděl, o několik měsíců později našel ve feedu reklam jen 2.1 procenta. To znamená, že na každých 100 zobrazených příspěvků news feedu viděl Jon Loomer někde mezi dvěma a sedmi reklamami. Pokud z toho uděláme starý dobrý průměr, vyjde, že v průměru je reklam na každých 100 příspěvků přibližně čtyři až pět.

Čerstvé změny ve frekvenci zobrazování stejných reklam a reklam nefanouškům na tomhle průměru nic nezmění. Zahlcení reklamou se tak prozatím obávat nemusíte.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

První velký výzkum – jak fungují Slováci na Facebooku

Víte, že na slovenském Facebooku mají statusy se smajlíkem o 29 procent víc lajků než ty bez emotikonů? Agentura Pizza SEO se pěkně do hloubky podívala, jak funguje slovenské prostředí sociální sítě. Analýza padesáti tisíc příspěvků z posledních dvou let už dokáže popsat prostředí, v němž řádí slovenští content manažeři.
Přečtěte si více

Ovládněte Facebook. Školení na téma reklama, soutěže a správa

Tyinternety.cz spolu s experty ze společností zabývajících se sociálními médii pokračují v seriálu facebookových školení. Účastníkům poskytnou komplexní vhled do fungování facebookové reklamy a tipy pro její využití, návod na pořádání soutěží, správné postupy pro zvládnutí krizové komunikace i ucelený přehled o možnostech aplikací.