Facebook zase opisuje od Twitteru, zkouší Trending Topics

Facebook se příliš nesnaží skrývat, že rád kopíruje od konkurence její úspěšné a oblíbené funkce. K těm, které již v minulosti přebral od Twitteru, přibyly včera trendující témata. Prozatím pouze pro některé americké uživatele mobilního webu m.facebook.com.

Facebook rád kopíruje konkurenci, a čím úspěšnější daná služba je, tím ji kopíruje víc. Není proto divu, že funkcí, které přebral od Twitteru, není tak úplně málo. Za všechny jmenujme ty dvě vůbec nejviditelnější – tlačítko Follow, dříve nazvané Subscribe (čímž se původně mělo od Twitteru odlišit), a od letošního června také hashtagy.

A od včerejška jde ještě o jednu funkci, která na Twitteru je velmi populární. Facebook totiž od středy testuje trendující témata. Malému počtu amerických návštěvníků mobilního webu se už zobrazuje v kanálu novinek nová sekce nadepsaná “Trending”. Sekce obsahuje jeden či více výrazů, které jsou v danou chvíli mezi více než miliardou uživatelů sociální sítě populární. Když uživatelé na některý výraz kliknou, zobrazí se jim příspěvky od přátel i cizích uživatelů, které jej obsahují. Mezi těmito příspěvky se mohou objevit také další trendující témata, a to pod nadpisem “Also Trending”.

Sekce Trending v mobilním news feedu vypadá takto:

trending topics fb 2

Po rozkliknutí se objeví příspěvky obsahující daný výraz a další trendující témata:

topic-feed

trending topics fb

Podle komentáře, který Facebook rozeslal médiím, je funkce omezena na uživatele ze Spojených států, jde o velmi malý test a vývoj trendujících témat je ve svých počátečních fázích. O testu jako první informoval blog AllThingsD.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

O změně podmínek Facebooku již nebudou hlasovat uživatelé

Celých několik let vydrželo na Facebooku trochu neobvyklé pravidlo, že o změnách podmínek hromadně hlasují uživatelé. Nyní sociální síť mezi nejnovějšími změnami navrhuje, aby toto ustanovení bylo vypuštěno, protože prý již neplní svůj původní účel. Uživatelé ale zároveň dostanou nové možnosti, jak s Facebookem komunikovat.
Přečtěte si více

Jak se liší chování fanoušků získaných přes mobil a počítač

Jaké jsou rozdíly ve vnímání a následném využití mobilní a klasické inzerce na miliardové sociální síti z pohledu uživatele? Na to se podívala studie od společnosti AdParlor, která zjistila, že zdaleka nejsou jen v ceně a proklikovosti. Liší se i konverze a především chování uživatelů a nových fanoušků přicházejících z různých reklam.
Přečtěte si více

Infografika: Muži versus ženy na sociálních sítích

Některé sociální sítě jsou oblíbenější, některé méně, některé mají publikum hlavně mezi mladšími, jiné naopak přitáhly spíš starší. Stejně tak platí, že některé sítě jsou oblíbenější u mužů a některé naopak u žen - právě to se stalo hlavním předmětem zkoumání infografiky z blogu InternetServiceProviders.org.