Facebook zase opisuje od Twitteru, zkouší Trending Topics

Facebook se příliš nesnaží skrývat, že rád kopíruje od konkurence její úspěšné a oblíbené funkce. K těm, které již v minulosti přebral od Twitteru, přibyly včera trendující témata. Prozatím pouze pro některé americké uživatele mobilního webu m.facebook.com.

Facebook rád kopíruje konkurenci, a čím úspěšnější daná služba je, tím ji kopíruje víc. Není proto divu, že funkcí, které přebral od Twitteru, není tak úplně málo. Za všechny jmenujme ty dvě vůbec nejviditelnější – tlačítko Follow, dříve nazvané Subscribe (čímž se původně mělo od Twitteru odlišit), a od letošního června také hashtagy.

A od včerejška jde ještě o jednu funkci, která na Twitteru je velmi populární. Facebook totiž od středy testuje trendující témata. Malému počtu amerických návštěvníků mobilního webu se už zobrazuje v kanálu novinek nová sekce nadepsaná “Trending”. Sekce obsahuje jeden či více výrazů, které jsou v danou chvíli mezi více než miliardou uživatelů sociální sítě populární. Když uživatelé na některý výraz kliknou, zobrazí se jim příspěvky od přátel i cizích uživatelů, které jej obsahují. Mezi těmito příspěvky se mohou objevit také další trendující témata, a to pod nadpisem “Also Trending”.

Sekce Trending v mobilním news feedu vypadá takto:

trending topics fb 2

Po rozkliknutí se objeví příspěvky obsahující daný výraz a další trendující témata:

topic-feed

trending topics fb

Podle komentáře, který Facebook rozeslal médiím, je funkce omezena na uživatele ze Spojených států, jde o velmi malý test a vývoj trendujících témat je ve svých počátečních fázích. O testu jako první informoval blog AllThingsD.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Facebook plánuje třetí datové centrum za miliardu dolarů

K současným datovým centrům největší sociální sítě v Severní Karolíně a Oregonu má přibýt třetí v americké Iowě. Než bude úplně hotové, mohla by se jeho cena vyšplhat až na 1.5 miliardy dolarů. Facebook se také pokouší zavádět úsporný obrázkový formát WebP od Googlu, prozatím ale s malým úspěchem u uživatelů.
Přečtěte si více

Twitter a Nielsen připravují nový systém pro měření televizních pořadů

Zhruba za tři čtvrtě roku, počátkem podzimu příštího roku, by měl světlo světa spatřit nový systém hodnocení úspěšnosti televizních pořadů, který bude vycházet ze zmínek v sociálních médiích. Prozatím nese nepříliš složité označení Nielsen Twitter TV Rating. Jde o další důkaz toho, že z televize a internetu se pomalu ale jistě stává nerozlučná reklamní dvojice.