Facebook zase opisuje od Twitteru, zkouší Trending Topics

Facebook rád kopíruje konkurenci, a čím úspěšnější daná služba je, tím ji kopíruje víc. Není proto divu, že funkcí, které přebral od Twitteru, není tak úplně málo. Za všechny jmenujme ty dvě vůbec nejviditelnější – tlačítko Follow, dříve nazvané Subscribe (čímž se původně mělo od Twitteru odlišit), a od letošního června také hashtagy.

A od včerejška jde ještě o jednu funkci, která na Twitteru je velmi populární. Facebook totiž od středy testuje trendující témata. Malému počtu amerických návštěvníků mobilního webu se už zobrazuje v kanálu novinek nová sekce nadepsaná „Trending“. Sekce obsahuje jeden či více výrazů, které jsou v danou chvíli mezi více než miliardou uživatelů sociální sítě populární. Když uživatelé na některý výraz kliknou, zobrazí se jim příspěvky od přátel i cizích uživatelů, které jej obsahují. Mezi těmito příspěvky se mohou objevit také další trendující témata, a to pod nadpisem „Also Trending“.

Sekce Trending v mobilním news feedu vypadá takto:

trending topics fb 2

Po rozkliknutí se objeví příspěvky obsahující daný výraz a další trendující témata:

topic-feed

trending topics fb

Podle komentáře, který Facebook rozeslal médiím, je funkce omezena na uživatele ze Spojených států, jde o velmi malý test a vývoj trendujících témat je ve svých počátečních fázích. O testu jako první informoval blog AllThingsD.