Facebook zase opisuje od Twitteru, zkouší Trending Topics

Facebook se příliš nesnaží skrývat, že rád kopíruje od konkurence její úspěšné a oblíbené funkce. K těm, které již v minulosti přebral od Twitteru, přibyly včera trendující témata. Prozatím pouze pro některé americké uživatele mobilního webu m.facebook.com.

Facebook rád kopíruje konkurenci, a čím úspěšnější daná služba je, tím ji kopíruje víc. Není proto divu, že funkcí, které přebral od Twitteru, není tak úplně málo. Za všechny jmenujme ty dvě vůbec nejviditelnější – tlačítko Follow, dříve nazvané Subscribe (čímž se původně mělo od Twitteru odlišit), a od letošního června také hashtagy.

A od včerejška jde ještě o jednu funkci, která na Twitteru je velmi populární. Facebook totiž od středy testuje trendující témata. Malému počtu amerických návštěvníků mobilního webu se už zobrazuje v kanálu novinek nová sekce nadepsaná “Trending”. Sekce obsahuje jeden či více výrazů, které jsou v danou chvíli mezi více než miliardou uživatelů sociální sítě populární. Když uživatelé na některý výraz kliknou, zobrazí se jim příspěvky od přátel i cizích uživatelů, které jej obsahují. Mezi těmito příspěvky se mohou objevit také další trendující témata, a to pod nadpisem “Also Trending”.

Sekce Trending v mobilním news feedu vypadá takto:

trending topics fb 2

Po rozkliknutí se objeví příspěvky obsahující daný výraz a další trendující témata:

topic-feed

trending topics fb

Podle komentáře, který Facebook rozeslal médiím, je funkce omezena na uživatele ze Spojených států, jde o velmi malý test a vývoj trendujících témat je ve svých počátečních fázích. O testu jako první informoval blog AllThingsD.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Jak je na tom messenger, bude lepší organický dosah nebo a proč nosí Mark pořád jedno tričko: odpovídal sám zakladatel Facebooku

Facebook se podle jeho zakladatele Marka Zuckerbega přizpůsobuje tomu, co po něm lidé chtějí. Messenger ale zůstane a organický reach se nezlepší... Šéf sociální sítě začal pravidelná setkání 'nad dopisy diváků'. A otázky, které dostává, prý mění směr, kterým se web vydává. Jaké bylo jejich první kolo?
Přečtěte si více

Ondra Vodička alias polovina Madbros: Dělat YouTube je zaměstnání, pracuju osm hodin denně

Ondra Vodička vystupuje v YouTube světě jako Premi společně se svým bratrem Prooxim (Davidem). Dohromady mají přezdívku Madbros, s natáčení videí začali předloni a docela jim to jde. Tedy, pokud "docela" znamená pod kanálem Madbros napočítat skoro 40 milionů zhlédnutí a 280 tisíc odběratelů. A taky zhruba 72 tisíc fanoušků na Facebooku. Hodně značek by za tahle čísla možná i pořádně zaplatilo markeťáka. Jenže ten jim zkrátka nezaručí podobné nadšení a zájem, protože YouTube se dělá od srdíčka…