Facebook za rok ztrojnásobil svůj mobilní byznys

Útok na mobilní sítě Facebook připravoval rozvážně. Ještě v roce 2011 vůbec nebrali mobilní reklamu vážně, loni už během vstupu na burzu investorům oznámili investorům významné příjmy z mobilů. A o prázdninách to rozjeli naplno.

Že investoři kombinaci mobilu a největší sociální sítě věří ukázal i následný růst akcií. Ty se vyhrabaly ze dna, na které spadly během loňských prázdnin a dnes už se pohybují i dokonce nad upisovací cenou.

Kromě mobilní reklamy ale přišla speciální facebooková vrstva pro telefony s Androidem a pilotní provoz služby pro jednoduché nakupování přes mobil. Facebook se díky tomu mohl letos v květnu pochlubit, že 41 procent jeho tržeb přiteklo z displejů mobilních telefonů.

Na Google to ale pořád nestačí. Agentura eMarketer předpovídá, že si světová internetová jednička letos na mobilním reklamním trhu udrží 52,3procentní podíl. V oblasti kompletní digitální reklamy drží Google celou třetinu trhu. Facebook se drží kolem pěti procent a Yahoo, našlápnuté magií Marissy Mayer, zuby nehty drží bronzovou příčku se třemi procenty.

via CNN