Facebook za rok ztrojnásobil svůj mobilní byznys

Ještě před rokem tvrdil Facebook, že nemá z mobilů ani cent. Netrvalo to dlouho a situace je jiná. Výrazně jiná.

Útok na mobilní sítě Facebook připravoval rozvážně. Ještě v roce 2011 vůbec nebrali mobilní reklamu vážně, loni už během vstupu na burzu investorům oznámili investorům významné příjmy z mobilů. A o prázdninách to rozjeli naplno.

Že investoři kombinaci mobilu a největší sociální sítě věří ukázal i následný růst akcií. Ty se vyhrabaly ze dna, na které spadly během loňských prázdnin a dnes už se pohybují i dokonce nad upisovací cenou.

Kromě mobilní reklamy ale přišla speciální facebooková vrstva pro telefony s Androidem a pilotní provoz služby pro jednoduché nakupování přes mobil. Facebook se díky tomu mohl letos v květnu pochlubit, že 41 procent jeho tržeb přiteklo z displejů mobilních telefonů.

Na Google to ale pořád nestačí. Agentura eMarketer předpovídá, že si světová internetová jednička letos na mobilním reklamním trhu udrží 52,3procentní podíl. V oblasti kompletní digitální reklamy drží Google celou třetinu trhu. Facebook se drží kolem pěti procent a Yahoo, našlápnuté magií Marissy Mayer, zuby nehty drží bronzovou příčku se třemi procenty.

via CNN

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Světu už vévodí jen pět sociálních sítí, Facebook vede ve 127 zemích

Jak Facebook pokračuje ve svém tažení za světovou nadvládou, lokální konkurence menších sociálních sítí se snižuje. Od roku 2009, kdy Vincenzo Cosenza začal publikovat mapu dominantních sociálních sítí ve světě, se počet sítí, které v některé zemi byly nejsilnější, snížil ze 17 na pouhých pět. Jediným, kdo na jejich úkor posiloval, je přitom právě Facebook.
Přečtěte si více

Co o komunikaci na Facebooku říká 10 příspěvků s nejvíce Like

Společnost Track Social se podívala na příspěvky více než 10 tisíc značek a sestavila žebříček deseti příspěvků, které v červenci od uživatelů dostaly nejvíce Like. Odkazy na olympiádu byste mezi nimi hledali marně, potvrdilo se ale několik úspěšných strategií. Například že obrázek je základ, bez emocí to nejde a rozhodně byste se neměli bát si fanouškům o Like říct.