Facebook vzkřísil projekt své mobilní reklamní sítě

Poprvé si začal Facebook pohrávat s projektem mobilní reklamní sítě v září minulého roku, kdy také spustil první test. Cílem bylo zjistit, jak relevantní reklamy dokáže sociální síť mimo vlastní web a aplikace návštěvníkům nabídnout. Reklamní síť navazovala na partnerství se Zyngou, na jejímž webu Facebook od června 2012 zobrazuje své reklamy. O příjmy z nich se obě společnosti dělí.

Po tříměsíčním provozu prvního testu a následující devítiměsíční pauze přichází řada na druhé kolo. Zástupce Facebooku potvrdil serveru TechCrunch, že sociální síť ve svých experimentech v současnosti skutečně pokračuje:

„Provádíme druhý test, při kterém zobrazujeme reklamy z Facebooku mimo Facebook, a to v mobilních aplikacích a na mobilních webech. Naším cílem je zvýšit relevanci reklam, které se lidem zobrazují. Protože jde o experiment, nebudeme zveřejňovat žádné další detaily.“

Podle TechCrunche zastavil Facebook první testy kvůli příliš nízkým maržím. Sociální síť se rozhodla nejprve soustředit na dotažení nových produktů, které měly velký potenciál vydělávat, především mobilních reklam a systému Facebook Exchange. Teprve teď, kdy oba produkty jsou již zaběhnuté a mobilní reklama tvoří přes 40 procent příjmů společnosti, přišel čas dotáhnout i reklamní síť.