Facebook vydal návod ke své reklamě pro maloobchodní prodejce

Marketingovou příručku zaměřenou na maloobchod Facebook podle serveru AllFacebook vydal v jedné ze svých skupin zaměřených na vybrané marketingové developery. Odkazovaný příspěvek sice v současnosti nelze nalézt, to ale vůbec nevadí. Prezentace s příručkou se totiž mezitím objevila i na Scribdu, takže si ji můžete prohlédnout i vy.

Facebook v ní zmiňuje tři oblasti, na které by retailoví marketéři měli klást důraz:

  • Objevování — lidé často sami nevědí, co vlastně chtějí, což marketérům dává široké pole působnosti. Jedním ze způsobů, jak situace využít, jsou podle sociální sítě její velké reklamní formáty v news feedu. V news feedu totiž uživatelé tráví čas během celého dne (prohlíží ho až 14x denně), takže jde o ideální místo k oslovení nových zákazníků.
  • Přizpůsobení uživateli (personalizace) — Facebook nabízí mnohé možnosti cílení, které ve svém sourhnu mohou při dovedném využití znamenat přizpůsobení reklamy nejen danému uživateli, ale i zařízení, na kterém se nachází, a tuto reklamu zobrazit ve správnou chvíli. Facebook tvrdí, že jeho reklamy jsou při cílení nejméně dvakrát přesnější než u jiných reklamních sítí.
  • Návratnost — klíčovým prvkem reklamy je samozřejmě její návratnost. Pokud investované prostředky házíte do černé díry, aniž by vám je reklama svými efekty vynahradila, je zřejmé, že na takovou reklamu rezignujete. Facebook se ale snaží svým marketingovým uživatelům umožnit co nejpřesnější měření efektivity (nedávno například uvedl měření konverzí napříč zařízeními), aby se mohli zodpovědně rozhodnout, která reklama za další investice stojí a která nikoliv.

Zvýšení offline prodejů maloobchodů reklama na Facebooku podle interních dat sociální sítě dosahuje ze třetiny tím, že se zvyšuje počet nakupujících, a ze dvou třetin tak, že se zvyšuje objem jejich nákupů. Pokud jde o online prodejce, těm prý sociální síť zvyšuje nejen návštěvnost jejich obchodů, ale i podíl návštěvníků, kteří si něco koupí.

Pokud vás zajímá celá prezentace, můžete si ji prohlédnout níže:

Facebook Retail Brief for PMDs