Facebook ve spokojenosti uživatelů propadl, uspěl Google

V letošním ročníku American Customer Satisfaction Index, který zkoumá spokojenost návštěvníků webových společností, byl Facebook tím, kdo se oproti loňsku propadl vůbec nejvíc – o 7,6 procenta oproti skóre z minulého roku. Jako nejoblíbenější sociální médium zvolili uživatelé Wikipedii, získala skóre 78 procent. Tedy stejně, jako vůbec poprvé měřený Google+. Ten zase byl ve své kategorii vůbec nejúspěšnější sociální sítí.

Úspěšný byl i další sociální web od Googlu, YouTube (oblíbenost 73 procent), a úplně špatně si nevedl ani Pinterest (69 procent). Naopak LinkedIn a Twitter nedopadli o mnoho lépe než Facebook. MySpace tvůrci studie stejně jako loni neměřili, naopak poprvé se měření kromě Google+ týkalo i Pinterestu, Twitteru a LinkedIn.

Spokojenost uživatelů se sociálními sítěmi

Na Facebooku uživatelé podle svých slov nemají rádi hlavně neustálé změny a přebytek reklamy, obávají se také o bezpečnost soukromí. Nepříliš překvapivě sociální síť naštvala určitou část uživatelů zejména uvedením Timeline. Nic z toho ovšem nespokojeným uživatelům nebrání, aby Facebook nadále používali.

Google+ má lepší publikum a žádnou reklamu

Zdá se proto, že hlavním nepřítelem Facebooku v této studii se stalo množství jeho aktivních uživatelů, které se pomalu blíží jedné miliardě. Uspokojit takto velké množství uživatelů pocházejících ze zcela odlišného prostředí a podmínek, kteří žijí poměrně odlišné životy, je rozhodně mnohem složitější, než je pro Google+ posloužit 150 milionům aktivních uživatelů z velké většiny pocházejících z technologické scény.

Google+ navíc má tu výhodu, že nepotřebuje monetizovat reklamou, protože není klasickou sociální sítí, ale pouze u služeb Googlu plní úlohu jakési sociální kostry, která propojuje jednotlivé dílčí služby. Facebook oproti tomu nyní testuje, zda bude možné uživatelům zobrazovat až deset reklam místo současných sedmi, protože jako veřejně obchodovaná společnost potřebuje vykazovat zisk. Google+ si nicméně vysloužil pochvalu i za lepší mobilní verzi.

Kromě toho Google bodoval také v kategorii portálů a vyhledávačů, kde byl se ziskem 82 procent první před Bingem (81 procent). V kategorii zpravodajství vyhrál kanál FoxNews (84 procent) s poměrně velkým náskokem před druhým ABCNews (76 procent).

American Customer Satisfaction Index

Via AF