Jak funguje “prozvánění” to asi nemusíme příliš vysvětlovat. Je to dokonce slovo, které je považováno za původně české. Domluvíte se třeba s kamarádem či kamarádkou, kde se sejdete, a když jste na místě, místo SMS zprávy či hovoru je jen prozvoníte, aby věděli, že již čekáte.
Prozvánění je velmi populární nejen mezi českými studenty, ale i v Indii, kde pro mnoho lidí jsou běžné hovory či SMS zprávy a data natolik drahé, že se na nich snaží ušetřit, kolik jen jde. Prozvánění se zde stalo normou natolik, že v poslední době dokonce některé společnosti začaly nabízet automatické odpovědi na prozvánění. Pokud jejich linku prozvoní mobilní číslo, zašlou zpět automaticky generovanou SMS či dokonce zavolají s přednahranou hlasovou zprávou.
Právě tyto praktiky inspirovaly Facebook k tvorbě nového lokálního reklamního formátu, který nyní v Indii testuje. Jde o klasickou reklamu, pouze místo tradičnějších CTA tlačítek Call Now či Shop Now obsahuje zcela nové unikátní tlačítko: Missed Call (anglické označení pro prozvánění). Kliknutím na tlačítko uživatel inzerenta prozvoní, a je již jen na inzerentovi, jak na toto prozvonění zareaguje. Může nechat svého pracovníka zavolat zpět z call centra, může ale také pouze zaslat zprávu s informacemi či provést automatický přednahraný hovor.
Výhoda pro uživatele samozřejmě spočívá v tom, že veškeré náklady navazující komunikace jdou za inzerentem. Uživatel nemusí platit za hovor, sms zprávu ani za data, o vše se v rámci zautomatizované odpovědi postará společnost, o jejíž reklamu se jedná. Facebook uvádí, že první testy nového reklamního formátu dosáhly velmi slibných výsledků a hodlá nové call to action tlačítko spustit pro širší skupinu zadavatelů.
Facebook také spouští pro inzerenty v zemích jako Indie či Brazílie nové metody cílení reklamy. Nejde ale o nic přelomového, v podstatě se jedná pouze o dotažení způsobů cílení na úroveň dospělých trhů jako USA a Velká Británie. Inzerenti tak budou mít možnost cílit například novopečené maminky či tatínky nebo vybrat kromě měst také celé regiony.