Facebook v Indii testuje “prozváněcí” reklamu

Pokud jste mladší ročníky, možná si ještě pamatujete na dobu, kdy jste místo volání či SMS své přátele ze školy jen prozváněli, abyste ušetřili za hovor. Prozvánění je velmi populární i v Indii, a právě tam Facebook nyní testuje zcela novou “prozváněcí” reklamu.

Jak funguje “prozvánění” to asi nemusíme příliš vysvětlovat. Je to dokonce slovo, které je považováno za původně české. Domluvíte se třeba s kamarádem či kamarádkou, kde se sejdete, a když jste na místě, místo SMS zprávy či hovoru je jen prozvoníte, aby věděli, že již čekáte.

Prozvánění je velmi populární nejen mezi českými studenty, ale i v Indii, kde pro mnoho lidí jsou běžné hovory či SMS zprávy a data natolik drahé, že se na nich snaží ušetřit, kolik jen jde. Prozvánění se zde stalo normou natolik, že v poslední době dokonce některé společnosti začaly nabízet automatické odpovědi na prozvánění. Pokud jejich linku prozvoní mobilní číslo, zašlou zpět automaticky generovanou SMS či dokonce zavolají s přednahranou hlasovou zprávou.

Právě tyto praktiky inspirovaly Facebook k tvorbě nového lokálního reklamního formátu, který nyní v Indii testuje. Jde o klasickou reklamu, pouze místo tradičnějších CTA tlačítek Call Now či Shop Now obsahuje zcela nové unikátní tlačítko: Missed Call (anglické označení pro prozvánění). Kliknutím na tlačítko uživatel inzerenta prozvoní, a je již jen na inzerentovi, jak na toto prozvonění zareaguje. Může nechat svého pracovníka zavolat zpět z call centra, může ale také pouze zaslat zprávu s informacemi či provést automatický přednahraný hovor.

missed call fb

Výhoda pro uživatele samozřejmě spočívá v tom, že veškeré náklady navazující komunikace jdou za inzerentem. Uživatel nemusí platit za hovor, sms zprávu ani za data, o vše se v rámci zautomatizované odpovědi postará společnost, o jejíž reklamu se jedná. Facebook uvádí, že první testy nového reklamního formátu dosáhly velmi slibných výsledků a hodlá nové call to action tlačítko spustit pro širší skupinu zadavatelů.

Facebook také spouští pro inzerenty v zemích jako Indie či Brazílie nové metody cílení reklamy. Nejde ale o nic přelomového, v podstatě se jedná pouze o dotažení způsobů cílení na úroveň dospělých trhů jako USA a Velká Británie. Inzerenti tak budou mít možnost cílit například novopečené maminky či tatínky nebo vybrat kromě měst také celé regiony.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Facebooková soutěž dne: Pošli Big Shock a vyhraj!

Agentura SocialSharks, kterou si možná vybavíte třeba v souvislosti s aktivitou společnosti Albi (společnost dávala za každého nového fanouška pětikorunu na charitu), včera spustila méně charitativní akci - soutěž pro energetický nápoj Big Shock.
Přečtěte si více

Infografika: 10 tipů, jak vymyslet příspěvek na Facebook

Pokud máte strategii pro komunikaci s fanoušky na Facebooku dobře promyšlenou, měla by situace, kdy vám dojdou nápady na příspěvky, být spíše výjimečnou. Nikdo z nás ale není dokonalý a při nejlepší vůli se to stejně čas od času stane. Pro tyto případy vám přijde vhod dnešní infografika, která k vymýšlení poutavých statusů dává 10 praktických tipů.
Přečtěte si více

Facebook ve spokojenosti uživatelů propadl, uspěl Google

Podle letošního vydání American Customer Satisfaction Index jsou návštěvníci Facebooku se svou sociální sítí značně nespokojeni. Facebook se z celkem 230 zkoumaných společností umístil až v poslední pětici, nejhůře mezi sociálními sítěmi, kterým trochu překvapivě kraluje nováček v podobě Google+.