Facebook upraví reklamu, umožní přesnější cílení

Největší sociální síť ve čtvrtek oznámila plánované změny na poli cílení reklamy. Během příštích týdnů zprovozní napříč svými reklamními rozhraními nové cílení nazvané Core Audiences, které marketérům rozšíří možnosti.

Core Audiences Facebook oznámil na svém blogu Facebook for Business. Půjde o souhrn čtyř hlavních metod cílení reklamy (podle místa, demografických skupin, zájmů a chování), který bdue oproti dřívějšku výrzně rozšířen a navíc bude zpřístupněn všude tam, kde uživatelé mohou vytvářet reklamu, tedy i v samooblužném nástroji na webu. Některé z nových možností cílení byly doposud přístupné přes Power Editor, nikoliv ale všechny. V USA navíc budou zpřístupněny i Partner Categories, nástroj, který pro Evropu ani zbytek světa zatím pořád nefunguje.

targeting fb

V cílení podle lokace žádné velké novinky nebudou, snad kromě toho, že by mělo být snazší vyloučit z cílení některou nevhodnou lokalitu, kde uživatele oslovit reklamou nechcete. V cílení podle demografických ukazatelů již ale nové možnosti budou. Cílit bude možné podle vzdělání, pracovní pozice, i podle všech prozatím vyloučených variant vztahového statusu. Zároveň půjde zacílit ty, kdo si vztahový status v nedávné době změnili, například z “ve vztahu” na “zasnoubený” během poslední 3 či 6 měsíců.

Spolehlivěji by mělo fungovat i cílení podle zájmů. Facebook slibuje, že pokud nyní zadáte do tohoto pole jednoduché “ice hockey”, oslovíte reklamou každého, kdo na sociální síti projevil zájem o témata příbuzná s hokejem. Jako úplně nová možnost přibude také cílení podle chování. V jeho rámci bude možné zacílit reklamu podle toho, co si uživatel koupil či na jakém zařízení sociální síť používá (iPhone ap.).

 

 

 

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Nový feed pouze s příspěvky stránek nyní pro všechny

Po krátkém testu by nyní měla být součástí každého facebookového profilu záložka nazvaná výstižně Pages Feed, v češtině Zdroje stránek. Ta je věnována pouze příspěvkům stránek. A stejně tak se zdá, že Facebook již všem uživatelům zpřístupnil možnost odebírat příspěvky stránek skrze notifikace, takže pokud nějakou spravujete, možná je nejvyšší čas je na to upozornit.