Facebook upraví reklamu, umožní přesnější cílení

Core Audiences Facebook oznámil na svém blogu Facebook for Business. Půjde o souhrn čtyř hlavních metod cílení reklamy (podle místa, demografických skupin, zájmů a chování), který bdue oproti dřívějšku výrzně rozšířen a navíc bude zpřístupněn všude tam, kde uživatelé mohou vytvářet reklamu, tedy i v samooblužném nástroji na webu. Některé z nových možností cílení byly doposud přístupné přes Power Editor, nikoliv ale všechny. V USA navíc budou zpřístupněny i Partner Categories, nástroj, který pro Evropu ani zbytek světa zatím pořád nefunguje.

targeting fb

V cílení podle lokace žádné velké novinky nebudou, snad kromě toho, že by mělo být snazší vyloučit z cílení některou nevhodnou lokalitu, kde uživatele oslovit reklamou nechcete. V cílení podle demografických ukazatelů již ale nové možnosti budou. Cílit bude možné podle vzdělání, pracovní pozice, i podle všech prozatím vyloučených variant vztahového statusu. Zároveň půjde zacílit ty, kdo si vztahový status v nedávné době změnili, například z „ve vztahu“ na „zasnoubený“ během poslední 3 či 6 měsíců.

Spolehlivěji by mělo fungovat i cílení podle zájmů. Facebook slibuje, že pokud nyní zadáte do tohoto pole jednoduché „ice hockey“, oslovíte reklamou každého, kdo na sociální síti projevil zájem o témata příbuzná s hokejem. Jako úplně nová možnost přibude také cílení podle chování. V jeho rámci bude možné zacílit reklamu podle toho, co si uživatel koupil či na jakém zařízení sociální síť používá (iPhone ap.).