Facebook umožňuje zacílit uživatele reklamou podle aktivity z poslední doby

K betatestovanému nástroji Action Spec Targeting, který umožňuje zacílit uživatele podle jejich aktivity na Facebooku či v propojených aplikacích, přibyla praktická novinka. Díky ní může marketér navíc nastavit, před jakou nejdéle dobou měla zvolená aktivita proběhnout.

Jde sice prozatím jen o betatest, a o nástroj dosažitelný pouze přes Preferované marketingové developery Facebooku s přístupem k Ads API (v ČR například Brandz Friendz), rozhodně je to ale novinka, která by oku marketéra využívajícího Facebook neměla uniknout. Řeč je o funkci nazvané Action Spec Targeting, kterou největší sociální síť se svými nejbližšími partnery z řad agentur v současnosti vylaďuje k širšímu spuštění.

Action Spec Targeting umožňuje prostřednictvím Ads API cílit na uživatele reklamu podle jejich specifické aktivity. Cílit je možné nejen podle aktivity v aplikacích napojených na Open Graph, ale i přímo na Facebooku, a také nejen podle toho, jakou aktivitu u nich Facebook zaznamenal, ale také jakou nikoliv. V druhém případě jsou vlastně z cílení vyloučeni všichni ti, u koho Facebook aktivitu zaznamenal. Je tak možné zacílit uživatele, kteří v určité aplikaci v poslední době poslouchali hudbu, stejně jako uživatele, kteří sice hrají určitou hru, během poslední doby si v ní ale nekoupili žádné virtuální zboží ani nic jiného. Akce lze podle Facebook cílit jakékoliv a v jakýchkoliv aplikacích, klidně konkurenčních.

Dřívější podoba tohoto testovaného cílení automaticky stanovila časové období, během kterého mělo ke zvolené aktivitě dojít, na dva týdny. Toto nastavení zůstává platné v tom směru, že je stále základním nastavením, které se uplatní, pokud časové okénko marketér nezvolí jinak. Poslední úprava Action Spec Targetingu nicméně umožňuje zvolit i kratší období, a tak omezit cílení pouze na ty, kteří akci provedli (či naopak neprovedli), třeba i v posledních několika dnech.

Veškeré výše zmíněné metody cílení lze také aplikovat na přátele uživatelů, kteří by jinak byli zacíleni postupem výše. Více o akcích a aktivitě, které lze zacílit, je k nalezení zde, seznam Preferovaných marketingových developerů s přístupem k Ads API lze najít zde.

Via IF

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

TOP memy týdne: Všichni vás sledují!

Uplynulý týden byl ve znamenení několika zásadních událostí: Apple ukázal nový počítač, což nemohlo zůstat bez náležité odpovědi; dozvěděli jsme se, že všechno, co sdílíte na Facebooku a o čem se bavíte v Americe po telefonu, může a bude použito proti vám; objevil se nový fenomén "sloth-facingu", což bychom asi přeložili jako "lenochodozksichtování"; a samozřejmě jsme našli i další nesmysly..
Přečtěte si více

Vyzkoušejte Facebook ve verzi, která filtruje méně příspěvků

Protože Facebook rozhoduje o tom, které příspěvky přátel a značek jako uživatelé vidíme, hodně obsahu nás mine. Důvodem je snaha zobrazovat jen to nejzajímavější, abychom se dobře bavili a vydrželi na sociální síti co nejdéle. S odkazem, který objevil vývojář Tom Waddington, toho ale ve svém news feedu uvidíte mnohem víc.