Facebook umožňuje zacílit uživatele reklamou podle aktivity z poslední doby

Jde sice prozatím jen o betatest, a o nástroj dosažitelný pouze přes Preferované marketingové developery Facebooku s přístupem k Ads API (v ČR například Brandz Friendz), rozhodně je to ale novinka, která by oku marketéra využívajícího Facebook neměla uniknout. Řeč je o funkci nazvané Action Spec Targeting, kterou největší sociální síť se svými nejbližšími partnery z řad agentur v současnosti vylaďuje k širšímu spuštění.

Action Spec Targeting umožňuje prostřednictvím Ads API cílit na uživatele reklamu podle jejich specifické aktivity. Cílit je možné nejen podle aktivity v aplikacích napojených na Open Graph, ale i přímo na Facebooku, a také nejen podle toho, jakou aktivitu u nich Facebook zaznamenal, ale také jakou nikoliv. V druhém případě jsou vlastně z cílení vyloučeni všichni ti, u koho Facebook aktivitu zaznamenal. Je tak možné zacílit uživatele, kteří v určité aplikaci v poslední době poslouchali hudbu, stejně jako uživatele, kteří sice hrají určitou hru, během poslední doby si v ní ale nekoupili žádné virtuální zboží ani nic jiného. Akce lze podle Facebook cílit jakékoliv a v jakýchkoliv aplikacích, klidně konkurenčních.

Dřívější podoba tohoto testovaného cílení automaticky stanovila časové období, během kterého mělo ke zvolené aktivitě dojít, na dva týdny. Toto nastavení zůstává platné v tom směru, že je stále základním nastavením, které se uplatní, pokud časové okénko marketér nezvolí jinak. Poslední úprava Action Spec Targetingu nicméně umožňuje zvolit i kratší období, a tak omezit cílení pouze na ty, kteří akci provedli (či naopak neprovedli), třeba i v posledních několika dnech.

Veškeré výše zmíněné metody cílení lze také aplikovat na přátele uživatelů, kteří by jinak byli zacíleni postupem výše. Více o akcích a aktivitě, které lze zacílit, je k nalezení zde, seznam Preferovaných marketingových developerů s přístupem k Ads API lze najít zde.

Via IF