Facebook umožnil měřit konverze u reklam směřujících ven. Jak na to?

Facebook se po letech konečně rozhodl, že reklama vedoucí mimo jeho vlastní webový prostor si zaslouží stejnou analytickou péči jako ta, kterou marketéři odkazují na svůj obsah přímo na sociální síti. Tak by se dal shrnout kontext dvou nových reklamní nástrojů. První z nich umožní reklamám měřit konverze i tehdy, pokud se jejich cíl nachází mimo Facebook, druhý zajistí automatickou optimalizaci zobrazení reklamy na ty uživatele, u kterých je vyšší pravděpodobnost zvoleného typu konverze.

Sledování konverzí pomocí speciálních pixelů

Pojďme se nejprve podívat na způsob, jak Facebook umožňuje první zmíněnou novinku, tedy měření konverze. Tento nástroj od úterý funguje pro všechny reklamní kampaně vedoucí mimo sociální síť a umožňuje je měřit pomocí tzv. sledovacích pixelů. Postup je ve své podstatě vcelku jednoduchý, i když obsahuje několik kroků a jistá omezení. Tak tedy…

1. Nejprve je třeba vytvořit správný sledovací pixel. Ten je možné vytvořit na speciální stránce buď v Power Editoru, nebo pod položkou Conversion Tracking v nástroji pro správu reklamy přímo na Facebooku. Pokud již máte sledovací pixely vytvořené, naleznete na této stránce jejich seznam a možnost vytvořit nový, pokud žádné nemáte, bude obsahovat pouze možnost vytvořit nový pixel. Při tvorbě pixelu je nutné zvolit jeho kategorii, tedy jaký typ aktivity bude sledovat, a pojmenovat jej. Po potvrzení volby Facebook nabídne kód pro vložení pixelu na stránky a přidá jej do seznamu již existujících sledovacích pixelů.

2. Kód pixelu je třeba umístit na web, na kterém chcete konverze sledovat, přesněji řečeno na stránku, kde bude třeba konverze zaznamenávat. Na každé stránce by ovšem měl být pouze jeden sledovací pixel, pokud by jich bylo víc, může to vyvolat nepřesnosti v měření. Pixel by měl být na takové stránce, kam se s jistotou dostanou jen ti, kdo zrovna provedli požadovanou konverzi. V případě registrace na web tak bude na té stránce, kde jim děkujete za dokončenou registraci, v případě provedení nákupu zase na stránce, kde se po odeslání objednávky nachází její potvrzení a rekapitulace důležitých informací. Kód pixelu se vkládá v kódu stránky do záhlaví, tedy mezi tagy <head> a </head>.

3. Při následné tvorbě reklam jednoduše ze seznamu zvolíte ty sledovací pixely, které se vám ke sledování dané reklamy hodí, jejich počtem nejste nijak omezeni. Pro každý pixel se následně zaznamenává počet konverzí, které tento pixel zaznamenal. Zjednodušeně řečeno, pixel počítá počet svých načtení, který bude odpovídat počtu uživatelů, kteří se na stránku dostali.

Každý pixel měří hned šest údajů najednou. Jde o konverze po jednom, sedmi a 28 dnech od kliknutí na reklamu a také po jejím pouhém zobrazení. Pokud již na svém webu sledovací pixely používáte od jiného poskytovatele než od Facebooku, mělo by být možné tyto pixely použít i pro sledování reklamy z Facebooku. O způsobech jak to provést je ovšem třeba se poradit s poskytovatelem současného nástroje pro měření.

Optimalizace cílení pro vyšší konverze

Spolu s novým nástrojem pro měření konverzí Facebook představil ještě nástroj, pomocí kterého lze automaticky optimalizovat zobrazení reklamy těm uživatelům, kteří nejpravděpodobněji konverzi provedou. Nástroj se jmenuje Optimized CPM a jak název napovídá, je variantou pro získávání konverzí pomocí reklamy placené za proklik.

Místo toho se reklamy platí za počet zobrazení a Facebook je automaticky cílí na uživatele, u kterých je podle něj šance na zvolené konverze nejvyšší. Sociální síť tvrdí, že během testování zaznamenával nástroj se stejným rozpočtem až o 40 procent více konverzí než reklamy placené za proklik. Mezi testujícími byl třeba známý Fab.com nebo velmi autoritativně znějící organizace nazvaná Asociace demokratických guvernérů.

Pokud by vám takto stručně shrnuté informace o obou novinkách nestačily a máte další otázky, můžete zkusit najít odpovědi buď na blogu Facebook Studia, kde sociální síť nové funkce představila, nebo ještě lépe v rozsáhlé sekci věnované měření konverzí v centru nápovědy.