Facebook umožní cílit reklamou publikum podobné stávajícím zákazníkům

Nástroj Custom Audiences, na jehož ramenou velmi podobně nazvané Lookalike Audiences stojí, Facebook poprvé zprovoznil už loni na podzim, letos ho ale ještě vylepšil o partnerství s datovými obchodníky. V úplné zkratce, nástroj Custom Audiences umožňuje vytvořit na základě dat z CRM systému nebo spolupráce s datovým obchodníkem vlastní publikum uživatelů s určitými charakteristikami a toto publikum následně cílit reklamou.

Charakteristiky mohou být v podstatě libovolné, závislé jsou pouze na datech, která o těchto lidech máte vy či datový obchodník k dispozici. Možný je samozřejmě i retargeting, tedy původní pojetí z podzimu založené pouze na vlastních CRM systémech, které se rozšířilo s možností spolupráce s datovými obchodníky. Reklama cílená na vytvořené publikum může navíc pro přesnější zásah doprovodně využívat i běžné způsoby cílení na Facebooku. Více o Custom Audiences můžete najít v článku, který jsme jim věnovali.

Lookalike Audiences dále rozvádí předchozí nástroj, a to tím, že umožňují vytvořit odvozené publikum, které je podobné určitému publiku vytvořenému nástrojem Custom Audiences. Jinými slovy, Facebook zanalyzuje uživatele ve zvoleném vlastním publiku inzerenta, statisticky určí jejich vlastnosti jako jsou zájmy, pohlaví či věk, a na základě toho vytvoří publikum, které bude mít podobné charakteristiky. Takové publikum lze následně klasicky cílit reklamou.

V nástroji Power Editor by se všem jeho uživatelům měly Lookalike Audiences objevit ještě tento nebo během následujícího týdne. Jedinou podmínkou pro jejich využití je existence vlastního publika vytvořeného přes Custom Audiences, jinak totiž Facebook nemá podle čeho podobné publikum vytvářet. Aby Lookalike Audiences fungovaly, musí vlastní publikum zahrnovat nejméně 500 uživatelů, čím je ale větší, tím lépe pro kvalitu publika z něj odvozeného.

V Power Editoru se k nástroji dostanete kliknutím na položku Audiences z levého menu, po vytvoření vlastního publika se objeví možnost „Create Similar Audience“. Jak je vidět i na obrázku, při tvorbě odvozeného publika je třeba zvolit zemi, ze které mají uživatelé v něm pocházet, a rozhodnout, zda má Facebook publikum optimalizovat, aby bylo co nejpodobnější nebo co největší.

Via Facebook