Facebook ukončuje Questions pro běžné uživatele

Možná si ještě pamatujete na funkci Questions alias Otázky, kterou Facebook představil předloni a počátkem minulého roku významně předělal. Největší sociální síť ji minulý týden ukončila pro běžné uživatele, dostupná již od nynějška bude jen ve skupinách, pro správce stránek a pro účastníky událostí.

Facebook Questions největší sociální síť představila poprvé v roce 2010 jako reakci na rostoucí popularitu sítě Quora, v březnu 2011 je pak přepracovala a vytvořila z nich nástroj pro vkládání anket a zjišťování subjektivních názorů a preferencí uživatelů. Otázky byly přístupné pro stránky i běžné uživatele, to se ale nyní mění. Facebook minulý týden potvrdil serveru TechCrunch, že Otázky pro běžné uživatele stahuje a během několika dnů zruší i tzv. Questions Dashboard, kde si uživatelé mohli otázky prohlížet podle témat.

Jako správci stránek Otázky stále využít můžete, stačí kliknout na třetí položku v boxu pro vkládání příspěvků. Otevře se menu, v němž můžete vybrat sdílení Nabídky, Události, Významné události nebo Otázky. Otázky tímto způsobem fungují již řadu měsíců. Pokládat otázky lze stále i v rámci skupin, kde ani není třeba otevírat žádné menu, jejich nabídka je v nástroji pro vkládání příspěvků hned třetí, před možností vložit do skupiny soubor.

Otázky ve skupinách

A pro Otázky zůstává pro ještě třetí využití, a to v rámci stránek událostí, ve kterých může otázku na jejich zeď vložit kdokoliv, kdo má oprávnění sem psát. Obecně tedy hlavní změnou je, že je již neuvidíte od svých přátel přímo v News Feedu. K tomu je ovšem třeba dodat, že poslední nejméně rok je již stejně nikdo nepoužíval, virální otázky o přečtených knihách či zhlédnutých seriálech vyšuměly do ztracena a funkce byla běžnými uživateli využívána ještě méně, než ze strany správců stránek, kteří ji sami používají jen minimálně.

Via TC

 

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Diskuze: Jak správně počítat Engagement Rate na Facebooku?

Pro všechny, kdo na sociálních sítích nemohou měřit svou úspěšnost čistě objemem prodaného zboží, bývá jednou z klíčových metrik engagement, tedy schopnost zapojit uživatele. Jak tuhle zdánlivě jasnou hodnotu získat, to ale občas bývá předmětem sporů. Se svým slovem do pranice přišel Jakub Mach ze ZoomSphere a nás rozhodně zajímá, jak se na to díváte vy. Pojďme si v tom konečně udělat jasno!