Kdysi slibnou funkci Questions Facebook po tom, co zdaleka nezúročila mezi uživateli svůj potenciál, minulý rok pro osobní profily ukončil. Stále ji ale nechával k dispozici stránkám, jakož i správcům událostí a pro některé další speciální příležitosti.
Počátkem června tohoto roku sociální síť deklarovala zjednodušování reklamy. Cílem stále probíhajících snah je do konce roku výrazně zredukovat a ucelit nabídku produktů, které marketérům a podnikatelům pro komunikaci s uživateli Facebook dává k dispozici. Právě Otázky již od počátku uváděla sociální síť jako příklad jedné z funkcí, které z ní nadobro zmizí. Dalším takovým produktem se mají stát Nabídky (Offers), které ale prozatím stále fungují.
Jak Facebook slíbil, tak se i stalo, a Otázky skutečně pro většinu stránek z nabídky zmizely. Má to ale jeden háček, nezmizely totiž úplně všem.
Potvrzuje to i Facebook, který zaslal své vyjádření blogu AllFacebook:
“Už nadále nenabízíme Otázky jako reklamní produkt, ani jako nástroj pro stránky. Zkoumáme ale hodnotu, kterou otázky přináší stránkám vytvářejícím veřejný obsah, jako jsou například zpravodajské organizace. Otázky zůstanou malé skupině těchto stránek, abychom mohli otestovat několik vylepšení, které vytváříme pro způsob, jakým na Facebooku dochází k interakcím mezi stránkami a uživateli.”
My jen můžeme dodat, že ačkoliv se jako zpravodajská organizace cítíme, do vybrané “malé skupiny těchto stránek” jsme se nedostali. Otázky tak od nás v nejbližší době žádné neuvidíte. Ostatně, stejně jako doposud.