Facebook udělal reklamu na aplikace sociálnější a zlepšil embedování příspěvků

Facebook během včerejška oznámil vylepšení dvou svých produktů, reklamy na mobilní aplikace a vkládání příspěvků na weby. Zatímco v případě reklamy na aplikace jde o poměrně radikální změnu, změny embedovatelných příspěvků jsou pouze kosmetické a měly by je učinit přitažlivějšími pro majitele webových stránek.

Začněme reklamou. Facebook se rozhodl, že do reklamy na mobilní aplikace, která činí velkou část jeho mobilních příjmů, přidá odkaz na stránku na Facebooku, sociální kontext (kdo z přátel stránce dal Like) a také sociální tlačítka pro Like, sdílení a komentáře. V minulosti tyto reklamy sociální kontext neměly, ani neodkazovaly na stránku na Facebooku. Reklamy na mobilní aplikace zobrazované na desktopu sice tlačítka pro sociální interakce obsahovaly (Like, komentování a sdílení), na mobilech ale tato tlačítka chyběla.

S novou podobou budou odkaz na stránku, sociální kontext i sociální tlačítka přítomné v reklamě na aplikace na desktopu i na mobilních zařízeních.

facebook messenger

Nově vytvořené reklamy na mobilní aplikace budou od 2. července vždy obsahovat všechny tyto nové prvky. Stávající kampaně budou ve své současné podobě funkční až do 6. srpna, kdy budou na nový design převedeny také. Facebook doporučuje stávající reklamní kampaně mezi 2. červencem a 6. srpnem ukončit a vytvořit místo nich nové reklamy již v novém formátu. Technické detaily změn se lze dočíst na developerském blogu společnosti.

Embedované příspěvky s obrázkem napřed

Změnami si projde i vkládání příspěvků z Facebooku do blogů a jiných webů. Tyto změny ale nejsou nijak zásadní a měly by embed příspěvků z Facebooku především zatraktivnit.

Předně se tak mění vzhled vložených příspěvků. Doposud vypadaly stejně jako v news feedu přímo na sociální síti, tedy nahoře obsahovaly autora a text příspěvku, v prostřední části byl obrázek či video a pod nimi byla sociální tlačítka. Nová podoba dá přednost obrazu, který bude v příspěvku vždy na prvním místě, teprve pod videem či fotografií bude text příspěvku a jeho ostatní prvky.

Facebook tím sleduje zvýšení engagementu vložených příspěvků. Rozdíl lze porovnat na obrázcích níže, první ukazuje novou podobu vložených příspěvků, na druhém je vidět současná podoba.

embed post new

embed post old

Zároveň společnost láká, že čas načítání embedovaných příspěvků by nyní měl být až o polovinu kratší. Snaží se tím eliminovat největší překážku, která by mohla provozovatele stránek a blogů od vkládání příspěvků touto formou odradit.

Poslední změna je veskrze kosmetická. Facebook si při vložení příspěvku zapamatuje šířku, jakou pro něj uživatel zvolil. Všechny příspěvky vkládané v budoucnu budou vždy automaticky přednastaveny na stejnou šířku, dokud ji uživatel sám nezmění.