Facebook testuje widget “stránky populární ve vašem okolí”

Facebook zjevně chce být zajímavou marketingovou příležitostí i pro lokální obchodníky. Právě jim by se totiž nejvíc mohla hodit novinka, kterou nyní testuje. Ukazuje stránky, jež jsou populární v oblasti, kde se uživatel právě nachází.

Pokud se Facebook rozhodne pro implementaci novinky, kterou nyní testuje, bude to znamenat novou možnost pro lokální obchodníky, jak na největší sociální síti zcela zdarma oslovit své potenciální zákazníky. Funkce se jmenuje “Popular Pages in Your Area” a zobrazuje stránky, které jsou populární mezi lidmi přistupujícími na Facebook ze stejné oblasti jako daný uživatel. Na experiment upozornil server Search Engine Watch.

ppiya

Novinka není označena jako reklama, což znamená, že nejde o placené zviditelnění ale klasické automatické doporučení. Podle jakého klíče Facebook doporučené stránky vybírá, to není zcela zřejmé. Pravděpodobně ale půjde o podobný algoritmus, pomocí kterého uživatelům doporučoval zajímavé stránky či skupiny v průběhu posledních let, jen s úpravami v zájmu zvýšení vlivu ukazatelů souvisejících s lokací. To by naznačovalo, že doporučená stránka musí mít blízko k zájmům daného člověka (kterému se doporučení zobrazuje), a zároveň by měla být oblíbená mezi dalšími uživateli a populární mezi svými fanoušky.

Prozatím jde nicméně o pouhý experiment, navíc pouze ojediněle zaznamenaný, a tak je poměrně brzy vynášet hlubší soudy. Je nicméně zřejmé, že se zvyšující se konkurencí na Facebooku majitelům stránek přijde vhod jakákoliv možnost, jak být vidět bez nutnosti nákupu placené reklamy. Je proto pravděpodobné, že by majitelé stránek touto novinkou v případě jejího zavedení nepohrdli.

Total
0
Shares
Další články