Facebook testuje vlastní mobilní reklamní síť

Prozatím Facebook umožní cílit na uživatele mobilních aplikací a návštěvníky mobilních webů, které používají autentifikaci přes sociální síť. Jedinou podmínkou je, aby uživatel byl ve chvíli zobrazení reklamy do sociální sítě zalogovaný. Novinka navazuje na zobrazování reklam Facebooku na webu Zyngy, což byl první test reklamy Facebooku mimo jeho doménu.

Systém bude fungovat na bázi výměny reklam, Facebook pro jeho realizaci spolupracuje s nezveřejněnými partnery z řad reklamních sítí. Pokud na web nebo do aplikace, kde některá z partnerských sítí operuje, zavítá návštěvník zalogovaný do Facebooku, reklamní síť o tom pošle sociální síti upozornění. Uživatele v takovém případě identifikuje pomocí jeho User ID, anonymního unikátního číselného označení. Facebook zkontroluje zadané reklamní kampaně, zda podle jejich cílení spadá uživatel do poptávaného publika některé z nich, pokud ano, odešle reklamní síti za účelem zobrazení zpět reklamu s nejvyšší finanční nabídkou. Reklamní síť dostane podíl z částky, kterou za zobrazení reklamy naúčtuje Facebook.

Tento systém má výhody pro většinu zúčastněných. Předně, zadavatelé reklamy budou mít možnost přesněji zvolit cílovou skupinu, než kdyby cílení přes data sociální sítě možné nebylo, jejich reklama tedy bude relevantnější. Pro uživatele bude výhodou tato vyšší relevance, přesněji cílené reklamy by pro ně měly být přínosnější. Nejvíce ale vydělá Facebook. Tomu totiž tento systém přináší možnost vydělávat na mobilních uživatelích i mimo svou doménu.

To řeší jednu z nejpalčivějších obav největší sociální sítě, a to, že množství reklam, které může vtělit do své mobilní podoby, aniž by obtěžovaly uživatele, je omezené. Takto bude Facebook vydělávat na mobilních uživatelích i tehdy, pokud nenavštíví přímo jeho vlastní doménu a nebudou využívat přímo jeho služby. Jinými slovy, Facebooku novinka umožňuje vydělávat místo přímé návštěvnosti pouze na datech, která o svých uživatelích má. Jedinou podmínkou je to, že bude větší množství externích aplikací a webů používat přihlašování přes sociální síť.

Kromě testování reklamní sítě představil Facebook ještě jednu mobilní novinku. Jde o možnost nakupovat si přes iOS aplikaci Pages Manager App zvýhodňování příspěvků, tzv. Promoted Posts. Až do nynějška byl nákup tohoto reklamního formátu možný pouze přes webovou verzi Facebooku.

Via TCIF