Facebook testuje statusy s emotikony, označováním činností a věcí

Pokud se ujme právě testovaná podoba nástroje pro vkládání statusů, změní se na sociální síti leccos. Lidé, na kterých Facebook novinku testuje, mohou ve svém statusu vyznačit, co právě dělají, či jak se cítí, a to včetně zvýraznění emotikony a připojení objektů jako jsou určitý film, skladba, pokrm nebo nápoj.

Jak by se vám líbilo ve statusu na Facebooku označovat nejen přátele a místa, ale třeba i to, co posloucháte za hudbu, nebo na jaký film se právě díváte? S novým nástrojem pro tvorbu statusů to podle všeho bude možné. Facebook jej sice prozatím pouze teprve  testuje a mnoho informací o něm nezveřejnil, mediím ale přece poskytl několik obrázků toho, jak vypadá. V praxi nový způsob vkládání statusů nyní má jen malý vzorek uživatelů, stejně jako tomu bývá u všech experimentů největší sociální sítě.

Testovaný nástroj obsahuje nejen klasické políčko pro vložení statusu a základní existující možnosti, jako označení lidí či míst. V jeho rámci je připojena také nabídka v podobě několikapoložkového menu, kde uživatel může vybrat ze šesti variant činností. Nebo lépe řečeno pěti činností, protože pomocí první z nabízených variant “feeling” pouze autor dává najevo, jak se cítí. Dalších pět položek potom obsahuje základní lidské činnosti, které pravidelně provozujeme všichni – koukání, čtení, poslouchání, pití a jedení.

Každý z šesti řádků má přitom, jak je naznačeno i šipkami na obrázku, podnabídku, ze které lze vybírat objekty činnosti. Lze tak zvolit variantu “cítím se unaveně” spolu s příslušným emotikonem, nebo třeba “jím čokoládu” či “piji kávu”. Kromě vybrání z nabídky může uživatel podle TechCrunche, který zprávu přinesl první, také vepsat objekt vlastní.

K tomu všemu samozřejmě lze přidat i svůj vlastní komentář. Komentář je ve výsledné podobě statusu odlišen od toho, co uživatel zvolil v nabídce stejným způsobem, jako jsou ve statusech vyznačeny osoby jichž se týkají nebo místa, k nimž se vážou. Zatímco text uživatelova komentáře je první a černě, informace z doprovodné tabulky jsou připojeny šedivě a za pomlčkou.

Rozhodně to celé vypadá z uživatelského hlediska pěkně, statusy jsou obohaceny o doplňkové informace, což je dělá interaktivnějšími a zajímavějšími. Pro Facebook zase novinka přináší především tu výhodu, že může získané informace snáz třídit a případně využívat pro reklamu. Ačkoliv podle TechCrunche společnost tvrdí, že to prozatím nemá v plánu, je poměrně evidentní, že by to bylo v případě plošného zavedení nové tvorby statusů jen otázkou času.

Facebook prozatím nepotvrdil ani to, zda nový nástroj čeká spuštění pro všechny. To bude jako obvykle záviset na vyhodnocení současného testování. Nezbývá tak než čekat a doufat, že testovaný vzorek novinka bude dostatečně bavit.

Via cnet, TC

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

TOP memy týdne: Řekni to obrázkem

Jaké to je být otcem dvou holek? Jak to aktuálně vypadá v Detroitu? Jak hladit psa a jak kočičku? Jak najít dobrého zubaře? Kdy nastane konec světa? Jak je to s viagrou a drogami? A spoustu dalších otázek a samozřejmě vševysvětlujících odpovědí..
Přečtěte si více

Zynga ve třetím čtvrtletí tratila, akcie šly přesto nahoru

Po společnostech jako Google, Facebook či Yahoo ukázala výsledky hospodaření také problémová Zynga, tvůrce Farmville a dalších slavných sociálních her. Nejen odchod přebytečných zaměstnanců, ale i vyšší příjmy než se očekávalo měly pravděpodobně na svědomí, že její akcie si včera po uzavření burz polepšily.
Přečtěte si více

Jak to vypadá, když si internet “půjčí” vaší značku

Internet a sociální sítě otevírají marketingu spousty nových dveří, ale také hrozeb. Jednou z nich je možnost, že značka ztratí sama nad sebou kontrolu. Nemusí to ale vždy být jenom ke škodě a někdy brandu hacknutí ze strany uživatelů prospěje. Své o to ví například Walmart a IKEA, naopak horší stranu stejné mince v poslední době poznali Reuters či Gizmodo.