Facebook testuje reklamy v mobilních aplikacích, náznak reklamní sítě

O tom, že by Facebook mohl chtít spustit vlastní mobilní reklamní síť, se již hovoří delší dobu. Prvním náznakem externí reklamní sítě využívající možností reklamy největší sociální sítě byly v roce 2012 reklamy na stránkách herní společnosti Zynga. Od té doby se ale mnoho změnilo, a důraz se z webu zřetelně přesunul na mobilní platformy.

Právě na nich navíc může Facebook nabídnout vůbec nejvíc. Pokud by totiž přišel s použitelným a funkčním řešením pro kvalitní cílení mobilní reklamy, pomohl by tím jak tvůrcům mobilních aplikací a služeb, tak inzerentům. Právě pro ty chirurgicky přesné oslovení té správné skupiny mobilních uživatelů stále obnáší určité problémy. Údaje, které má o svých uživatelích Facebook, přitom takové oslovení když ne přímo zajišťují, tak se mu alespoň svými možnostmi v mnohém přibližují.

Facebook to samozřejmě ví také, a tuší, že tímto směrem pro něj může být nový a podle vývoje mobilního webu zároveň nemalý zdroj příjmů. Není proto divu, že společnost včera oznámila, že v současnosti s několika partnery experimentuje s reklamou v mobilních aplikacích. Podle slov Facebooku je tento test reklamní síti blíž, než všechny předchozí podobné iniciativy. Sociální síť totiž s tvůrci aplikací i inzerenty tentokrát pracuje sama napřímo, bez jakýchkoliv zprostředkovatelů.

Podle informací, které získal TechCrunch, přitom tato nová reklama v aplikacích neponese žádné známky toho, že by měla pocházet z Facebooku, ani reklamě z Facebooku nebude nijak podobná. Pro uživatele se bude tvářit jako zcela nezávislá reklama, na backendu ale bude využívat všechny klasické možnosti cílení reklamy, které Facebook nabízí na své vlastní platformě.

Zapomeňte tedy na reklamu v mobilních aplikacích, která by obsahovala tlačítka Like a sociální kontext, jak jsme zvyklí z Facebooku. Bez znalosti pozadí toho, jak reklama v aplikacích funguje, by testovaná podoba mobilní reklamní sítě Facebooku navenek na uživatele neměla v ničem působit odlišně od současných forem reklamy v aplikacích.