Facebook testuje redesign událostí, během pár týdnů bude pro všechny

Zjednodušený design událostí a jejich nová verze se nyní pilně testuje mezi uživateli. Nový design vedle zlepšení přehlednosti také klade zvýšený důraz na objevování, které nyní bere v úvahu mnohem více faktorů.

Během včerejška a dneška začal Facebook prvním uživatelům spouštět nový redesign událostí. Prozatím jde o experiment, nový redesign je proto k dispozici v několika variantách.  Zcela novou funkci představuje sekce Events for You, která by Facebooku mohla pomoci zlepšit pozici na trhu objevování událostí. Na tom je nyní celá řada více či méně kvalitních aplikací, prostor pro povedený nástroj pro objevování toho, co se děje v okolí, tu ale stále je.

Hlavní novinkou je zjednodušený design, který správu událostí na Facebooku činí jednodušší a přehlednější. Na jednom místě lze spravovat všechny své pozvánky na události, odděleně se také lze zabývat pouze událostmi, které sami organizujete. Můžete si také událost uložit a až později se rozhodnout, jestli se jí budete účastnit, či nikoliv. Prohlížet si lze i události, které se udály v minulosti.

new events fb

Pod seznamem událostí, na které vás někdo pozval, které organizujete, nebo které máte uložené na později, se nachází seznam událostí z vašeho sociálního grafu, které se chystají na nejbližší týden. Pokud vás zajímají narozeniny vašich přátel, jejich výčet na nejbližší dny uvidíte ve sloupci po pravé straně. Spolu s klasickým každodenním upozorněním na dnešní narozeniny v news feedu by se tak rozhodně nemělo stát, že na někoho nešťastnou náhodou zapomenete.

Hned pod informacemi o narozeninách najdete zmíněnou novou sekci Events for You. Na rozdíl od dřívějších doporučení událostí, které byly založeny čistě na tom, kam se chystali vaši přátelé, nemusí mít zde zmíněné události žádnou souvislost s vašimi kontakty. Facebook namísto toho vyhodnocuje úplně všechny informace, které jste na něm sdíleli, stejně jako místo a čas konání události či kdo se na ni chystá (ovšem nejen z řad vašich přátel). Událost vám tak může doporučit třeba na základě toho, že odpovídá vašim zájmům a koná se nedaleko místa, kde se právě nacházíte.

Jak TechCrunch, tak TheNextWeb zachytili verzi nových událostí, která již neobsahuje kalendář událostí, na který jsme na Facebooku byli zvyklí během posledních několika let. Facebook ale nové události testuje také ve verzi se zachováním kalendáře, jak jsme se přesvědčili na jednom z našich profilů přímo v redakci:

new events with calendar

Pokud by se Facebook stal místem, kde by uživatelé objevovali nové události, mohl by tím také získat další příjmy z jejich placené propagace. Organizátoři by jistě raději platili za reklamu tam, kde lidé již sami od sebe zajímavé události objevují, než na sociální síti, kterou používají pouze pro společné komentování fotografií s přáteli.

Je navíc možné, že Facebook bude v budoucnosti chtít události oddělit do vlastní mobilní aplikace. Aktuální redesign představuje pro takovou aplikaci dobrý základ. Zatím sice míří pouze na web, a základní mobilní aplikace Facebooku budou teprve následovat. Facebook ale již v minulosti dal najevo, že mnohé své funkce oddělí do speciálních aplikací, podobně jako to již udělal s Messengerem, a události jistě jsou jednou z funkcí, která by si (v případě kvalitního provedení) svou vlastní aplikaci zasloužila.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Myspace chce odkoupit službu iLike

Populární sociální síť Myspace plánuje odkoupit většinový podíl v hudební komunitě iLike.com. Jak již dříve informovali někteří zaměstnanci Myspace, chtějí se profilovat jako služba zaměřená na hudbu a muzikanty.
Přečtěte si více

Táňa, Heidi, Katy a youtuberka Petra LovelyHair: Takhle funguje svět celebrit, o kterém možná nevíte

Petra je blogerkou a youtuberkou, která nezapadne. Je oficiálně Beauty blogerkou ČR posledních dvou let, pracovně se viděla nebo vídá s Táňou Kuchařovou, Heidi Klum i Katy Perry. YouTube je pro ni prý neskutečný relax a v podpisu mailu má celkem pět odkazů na své sociální sítě a blogy. A pak teprve e-mailovou adresu. Jestli jste o ní ještě neslyšeli, nemůžete o sobě tvrdit, že se vyznáte v online světě.