Facebook testuje nové Nabídky, viralitu vymění za výkon

Úpravy, které Facebook podle serveru Inside Facebook v současnosti s několika značkami testuje, jsou silněji než kdy dříve zaměřeny na to, aby obchodníkům přinesly konverze. Není divu, stará podoba v tomto ohledu příliš silná nebyla – uživatel si vyžádal slevový kupón kliknutím na příspěvek a získal ho e-mailem, poté ale bylo ještě třeba úplně zvlášť nakoupit a slevu uplatnit.

Změněná podoba tento složitý systém zjednodušuje tak, aby uživatelé mohli nakupovat přímo kliknutím na nabídku. Testovaný model obsahuje dvě tlačítka, Shop Now a Remind Me. Shop Now zavede uživatele přímo na stránky obchodníka, kde zboží s nabízenou slevou může koupit. Tlačítko Remind Me oproti tomu funguje podobně jako současné nabídky, a když na něj uživatel klikne, od společnosti dostane e-mail se slevou. Současně jej ale obchodník bude mít možnost jednou upozornit i notifikací na Facebooku, aby nabídku nezapomněl uplatnit, a to kdykoliv si sám určí.

Kromě toho testovaná podoba umožňuje větší možnost volby uživatelům. Těm dává na výběr, zda chtějí svou aktivitu kolem nabídky sdílet, či nikoliv. Zatímco v současnosti je tedy vyžádání slevového kupónu sdíleno s přáteli automaticky, v testované podobě už pouze tehdy, pokud to uživatel v příslušném dialogovém okně zvolí.

A poslední změnou testované podoby nabídek je nová záložka v menu po levé straně na hlavní stránce. Ta se jmenuje Offers/Nabídky a bude obsahovat odkazy na všechny nabídky všech obchodníků, které si uživatel vyžádal. Celkově nová podoba nabídek působí tak, že bude sice méně virální, protože nabídky bude sdílet méně uživatelů, měla by se u ní ale zvýšit výkonnost, protože bude kladen podstatně větší důraz na konverze nabídnuté slevy ve skutečný nákup.

Via IF