Facebook testuje cílení reklamy podle nákupů ve skutečném světě

Ve spolupráci se společností Datalogix, se kterou pracoval již dříve na měření výkonnosti své reklamy pokud jde o ovlivnění offline prodejů, a s dalšími poskytovateli dat o nákupech spotřebitelů, testuje Facebook cílení reklamy na sociální síti podle nákupů uživatelů v kamenných obchodech.

Zapomeňte na chvíli na tradiční cílení online reklamy podle chování na internetu, podle věku, pohlaví a zájmů. Největší sociální síť Facebook přichází s něčím mnohem odvážnějším. Její současný reklamní test počítá s tím, že je možné efektivně cílit internetové uživatele reklamou podle toho jak nakupují, a to i mimo internet.

Novinka vychází z výzkumů, které Facebook prováděl loni se společností Datalogix. Sociální síť se na přelomu léta a podzimu pokoušela pomocí zkoumání věrnostních programů maloobchodních řetězců prokázat, že reklama, se kterou v jejím prostředí uživatelé přijdou do styku, má efekt na realizované prodeje i tehdy, pokud na ní konzument vůbec neklikne.

Z věrnostního programu k facebookové reklamě

Stejným způsobem, jakým tehdy Facebook prokazoval efekt zobrazené reklamy na provedené nákupy, by mělo fungovat i testované cílení podle nákupních návyků, jen je celý systém postaven opačně. U původního zkoumání efektivity reklamy se vycházelo primárně ze zaznamenaných zobrazení reklam a ty se potom párovaly s offline nákupy podle záznamů věrnostních programů. Tak se zjistilo, kolik z těch, kterým reklama byla zobrazena, produkt později nakoupilo.

Naopak nyní se záznamy věrnostních programů o provedených nákupech budou párovat s telefony či e-maily uživatelů Facebooku, a tam, kde je nalezena shoda, bude zobrazena reklama. Cílení podle nákupů lze samozřejmě kombinovat s klasickými možnostmi Facebooku jako jsou demografie, pohlaví, zájmy a podobně.

Ve výsledku tak může třeba Coca-Cola zobrazit reklamu na novou Fantu všem mladým do dvaceti let, kteří si v minulosti opakovaně koupili některou z jejích extra podivných ovocných příchutí, nebo může výrobce plenek zaměřit všechny ženy mezi dvaceti a čtyřiceti, které si ve Spojených státech v posledních třech měsících pořizovaly jakékoliv produkty určené k péči o miminka.

Soukromí je prý ochráněno

Stejně jako v loňských výzkumech funguje i v rámci aktuálně probíhajícího testu také ochrana soukromí. Všechna data, která si strany předávají, jsou důsledně anonymizovaná a předávají se pouze jako zahashované soubory dat, které se vzájemně porovnávají jen ve svém souhrnu. Ani jedna strana tak nedostane přístup k soukromým informacím o uživatelích, které zná strana druhá, pouze na konci celý systém vyplivne seznam uživatelů, kteří odpovídají zvolenému cílení a reklama jim má být zobrazena. Jací uživatelé to jsou, to ale ví pouze Facebook, který jim tuto reklamu následně zobrazuje.

Poskytovateli dat o uživatelských nákupech, kteří se testu účastní, jsou podle dostupných informací Datalogix, Epsilon a Acxiom.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Jak vám Graph Search pomůže poznat vaše fanoušky

Pokud se chcete zorientovat v tom, kdo jsou vaši fanoušci, většinou použijete integrovaný nástroj Facebook Insights, případně propracovanější a komfortnější variantu některého analytického nástroje nebo jejich kombinaci. Nově do hry vstupuje zajímavý doplněk k těmto nástrojům - "kouzelné" vyhledávání Graph Search.
Přečtěte si více

Facebook ve spokojenosti uživatelů propadl, uspěl Google

Podle letošního vydání American Customer Satisfaction Index jsou návštěvníci Facebooku se svou sociální sítí značně nespokojeni. Facebook se z celkem 230 zkoumaných společností umístil až v poslední pětici, nejhůře mezi sociálními sítěmi, kterým trochu překvapivě kraluje nováček v podobě Google+.