Facebook testuje call to action tlačítka u neplacených příspěvků

Facebook nabízí marketérům na výběr celou řadu call to action tlačítek, která navíc podle dostupných informací skutečně fungují. Doposud ale bylo možné je využívat pouze u placené reklamy.

Nejnovější experiment sociální sítě, o kterém informuje AllFacebook, již tradičně na základě upozonění Matteo Gamby, ale naznačuje, že by call to action brzy nemusel být omezen jen na placenou reklamu. V rámci experimentu mají některé stránky dostupnou implementaci call to action tlačítek do organických příspěvků, které obsahují video.

CTAVideo

V tuto chvíli je samozřejmě příliš brzy hádat, jak se situace vyvine dál. Call to action tlačítka se mohou v budoucnu týkat jen specifických typů organických příspěvků, například právě s videem. Je ale také možné, že jde o omezený test předtím, než Facebook tlačítka zprovozní do všech typů příspěvků, tedy nejen pro video, ale třeba i pro fotografie či odkazy. A v úvahu samozřejmě přichází i varianta, že se experiment neosvědčí, a tlačítka call to action do organických příspěvků nakonec vůbec nezamíří.

Kromě call to action Facebook experimentuje i na dalších frontách. Mashable a Ars Technica informují, že sociální síť testuje označení „satira“ u odkazů na články, které jsou parodické či zcela smyšlené. Soudě z reakcí uživatelů sociální sítě na obsah ze serverů typu Infobaden a Onion, viditelné upozonění, že jde o komedii, by mohlo leckomu ušetřit vážné zdravotní komplikace včetně infarktu. Mnoho uživatelů se totiž nad satirou tohoto typu začne nejprve rozčilovat, a až později začnou přemýšlet o tom, jestli je článek vůbec míněn vážně (a někteří to neudělají nikdy).