Facebook testuje call to action tlačítka u neplacených příspěvků

Call to action tlačítka u reklamních příspěvků jsou na Facebooku samozřejmostí. Co ale u příspěvků obyčejných, které stránka uživatelům zobrazuje bez placení? Soudě podle nejnovějšího experimentu sociální sítě budou call to action jednou k dispozici i pro tyto příspěvky.

Facebook nabízí marketérům na výběr celou řadu call to action tlačítek, která navíc podle dostupných informací skutečně fungují. Doposud ale bylo možné je využívat pouze u placené reklamy.

Nejnovější experiment sociální sítě, o kterém informuje AllFacebook, již tradičně na základě upozonění Matteo Gamby, ale naznačuje, že by call to action brzy nemusel být omezen jen na placenou reklamu. V rámci experimentu mají některé stránky dostupnou implementaci call to action tlačítek do organických příspěvků, které obsahují video.

CTAVideo

V tuto chvíli je samozřejmě příliš brzy hádat, jak se situace vyvine dál. Call to action tlačítka se mohou v budoucnu týkat jen specifických typů organických příspěvků, například právě s videem. Je ale také možné, že jde o omezený test předtím, než Facebook tlačítka zprovozní do všech typů příspěvků, tedy nejen pro video, ale třeba i pro fotografie či odkazy. A v úvahu samozřejmě přichází i varianta, že se experiment neosvědčí, a tlačítka call to action do organických příspěvků nakonec vůbec nezamíří.

Kromě call to action Facebook experimentuje i na dalších frontách. Mashable a Ars Technica informují, že sociální síť testuje označení “satira” u odkazů na články, které jsou parodické či zcela smyšlené. Soudě z reakcí uživatelů sociální sítě na obsah ze serverů typu Infobaden a Onion, viditelné upozonění, že jde o komedii, by mohlo leckomu ušetřit vážné zdravotní komplikace včetně infarktu. Mnoho uživatelů se totiž nad satirou tohoto typu začne nejprve rozčilovat, a až později začnou přemýšlet o tom, jestli je článek vůbec míněn vážně (a někteří to neudělají nikdy).

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Průzkum: Hashtagy na Facebooku nepomáhají, spíš naopak

Tým kolem nástroje EdgeRank Checker se rozhodl zjistit, jak používání hashtagů na Facebooku podporuje viralitu. To, co zjistil, však rozbilo všechna očekávání. Hashtagy totiž nejenže viralitě nepomáhaly, ale navíc ji snižovaly a příspěvky s hashtagy měly i nižší engagement. Na vině jsou ale podle všeho i ti, kdo hashtagy používají.
Přečtěte si více

Opráski sčeskí historje slaví první narozeniny knížkou a spřádají plány

Až se budou příští týden rozdávat ceny českého internetu Křišťálová lupa, s nemalou pravděpodobností bude mezi oceněnými i projekt Opráski sčeskí historje, který se zrodil právě před rokem, 16. listopadu. Zrovna tento týden navíc Opráski vychází také knižně a v dohledu je i jedna velmi speciální výstava, o té ale prý zatím nemůžeme mluvit :-(.