Facebook spustil nové Centrum nápovědy. Prozkoumejte ho

Nové Centrum nápovědy od Facebooku nejen lépe vypadá, ale také je mnohem přehlednější než to staré. Spolu s ním potom sociální síť všem uživatelům slíbila také Support Dashboard, v jehož rámci mohou sledovat, jak se Facebook vypořádal s obsahem, který nahlásili jako nevhodný.

Pamatujete si ještě na starou nápovědu na Facebooku, kde bylo utrpení cokoliv hledat a bylo velkým štěstím, když jste nakonec našli to, co jste potřebovali? Tak na ni můžete zapomenout. Facebook včerejším dnem pro všechny uživatele spustil nové Centrum nápovědy, které je lépe systematicky utříděné a na první pohled má mnohem příjemnější design. S trochou štěstí se tak více uživatelů dozví o tom, co všechno sociální síť umí a jak ji lépe a správně používat, což v současnosti rozhodně neplatí.

Šest velkých tematických okruhů nyní shrnuje otázky a odpovědi, které uživatelé sociální sítě mají nejčastěji, a nabízí naplnění těch potřeb, které bývají nejakutnější. Naleznete zde informace k ochraně soukromí, velmi užitečný přehled novinek od Facebooku, možnost nahlásit chyby a problémy, informace o Timeline, informace o bezpečnosti a také návod, jak objevovat nové hry a aplikace. Textová nabídka po levé straně pak v přehledných kategoriích shrnuje informace k jednotlivým funkcím a problémům, s nimiž na Facebooku mohou uživatelé přijít do styku. Na spodní straně obrazovky pak naleznete odpovědi na nejčastější otázky uživatelů a zajímavé tipy.

Facebook navíc tuto sekci nápovědy slibuje přizpůsobovat na míru uživatelům a tomu, jak Facebook používají. Ve zcela základní rovině jako příklad přizpůsobení uvádí situaci, kdy se do Centra nápovědy dostane nezalogovaný uživatel. V takovém případě bude nápověda obsahovat především ty informace, které mu pomohou si na sociální síti založit účet. Přizpůsobení by se nicméně mělo týkat i jemnějších nuancí ve využívání Facebooku.

Support Dashboard pro všechny

Spolu se spuštěním nového centra nápovědy začal Facebook zprovozňovat všem uživatelům na celém světě tzv. Support Dashboard. Jde o funkci, která uživatelům umožňuje sledovat, zda a jak byl vyhodnocen obsah, který nahlásili jako závadný. Dozví se, jestli jejich hlášení již prošlo zpracováním, zda sociální síť na jeho základě podnikla nějaké kroky, a pokud ano, jaké kroky to byly. Hlášení jsou rozdělena na aktivní, kterými se Facebook stále zabývá, a zpracovaná, tedy ta, která již sociální síť vyhodnotila.

Support Dashboard

Facebook uživatele informuje i o tom, proč vyhodnotil ohlášení tak, jak to udělal. Ve chvíli, kdy se u ohlášení změní stav, tedy kdy je vyhodnoceno, obdrží uživatel s aktivovaným Support Dashboardem notifikaci. Funkce není nová, Facebook ji spustil již v dubnu tohoto roku, ale jen omezenému množství uživatelů. Se včerejším spuštěním nového Centra nápovědy sociální síť slibuje Support Dashboard všem uživatelům na celém světě.

Dlužno podotknout, že my v redakci jej zatím aktivovaný nemáme. Zda jej máte aktivovaný vy, to zjistíte v nastavení svého účtu. Ve chvíli, kdy nastavení otevřete, měl by Dashboard být v nabídce ve sloupečku po levé straně čtvrtý odshora (viz obrázek výše). A pokud by vás zajímalo, co všechno se děje poté, kdy nějaký obsah sociální síti nahlásíte, můžete odpovědi na své otázky najít v našem článku Facebook v grafice ukázal, co se stane po nahlášení obsahu.

 

Total
0
Shares
Další články