Facebook spustil nové analytické nástroje „pro každého“

Nově zpracovaná data nabízejí v první řadě ucelený pohled na to, jak přesně a jak moc uživatelé daný obsah sdílejí a „lajkují“. Jejich chování zaznamenává sada přehledných grafů a tabulek, vždy je ale možné sestoupit o úroveň níž a sledovat dění kolem konkrétních témat a příspěvků. Příznivci prezentací či pravidelných reportů také jistě uvítají, že se všechny grafy dají ukládat, tisknout nebo zvětšovat a prohlížet ve fullscreenu.

Poznej svého uživatele

K dispozici jsou také přesná (i když samozřejmě anonymní) demografická data pro každou doménu, která pokrývají všechny obvyklé kategorie jako je věk, pohlaví, stát, město či jazyk. Tedy vše, aby si každý mohl udělat jasnou představu o svém publiku a vyvodit z toho patřičné kroky. Vývojáři aplikací dostanou též dlouhodobá data o vývoji návštěvnosti a aktivitě uživatelů, ale také o všech případných odinstalacích a blokacích. Pro všechny, kdo se na Facebooku nějakým způsobem prezentují, je to každopádně velmi příjemný posun a znatelné rozšíření možností zpětné vazby.

Facebook se vydavatelům a vývojářům zjevně snaží názorně předvést, jak moc je sdílení mezi uživateli populární a funkční. No, pokud to i nadále bude dělat tímhle způsobem, tak na tom vyděláme všichni. Například autor tohoto článku zjistil, že jeho kdysi dávno vyrobený protestní kvíz „Are you a Quizer“ si nějakým způsobem našel několik set uživatelů především ve Spojených státech, většinou žen mezi 13 a 24 lety. A také to, že ho nikdy žádná z nich nenasdílela. Což ale v podstatě znamená úspěch, protože šlo o aplikaci, která měla náruživé „quizery“ spíš provokovat. Další informace o nových nástrojích můžete najít na oficiálním facebookovém blogu nebo prostřednictvím odkazu pod článkem.

Via Mashable