Dárky si v rámci nové aplikace Facebooku sice uživatelé budou moci dávat i jen z pouhého přátelství, lásky a úcty, to ale nic nemění na tom, že některé příležitosti hodlá Facebook monetizovat více než jiné. Například zároveň s klasickým upozorněním na narozeniny kontaktů bude nabízet možnost oslavence pomocí nové aplikace obdarovat. Druhou možností bude zasílat dárky z Timeline uživatele, kterého chcete obdarovat. Dárek lze poslat buď soukromě, tedy tak, že se o něm dozví jen obdarovaný, nebo jej vložit na obdarovaného zeď, kde jej mohou vidět jeho přátelé.
Facebook nabízí výběr z celé řady produktů z různých tematických okruhů, takže lze přátelům poslat dárkové poukazy na jídlo či pití, módu a módní doplňky, vybavení do domácnosti i hračky pro děti. Po odeslání dárku obdarovaný musí potvrdit jeho přijetí a zadat svou adresu, aby mu dárek mohl být doručen. Před přijetím dárku může také změnit jeho barvu, aby se mu více líbil. A pokud je dárek úplně mimo vkus obdarovaného, může si místo něj vybrat jiný ve stejné hodnotě.
Zatímco o doručení dárku se stará maloobchodní dodavatel Facebooku, kterých má sociální síť pro účel aplikace zatím kolem stovky, platba probíhá přes Facebook stejným způsobem, jako při nákupech virtuálního zboží z her. Facebook si z transakce část ponechá, zbytek odevzdá dodavateli. Provize, kterou si sociální síť ponechává, je s každým dodavatelem domluvena individuálně, žádná její univerzální výše podle mluvčí Facebooku neexistuje.
Funkci Facebook nejprve zprovozňuje v rámci USA, postupně se chystá ji spustit i pro další země. Přitom by ale mělo platit pravidlo virálního šíření – každý obdarovaný obdrží zároveň s dárkem aktivaci aplikace, takže od té chvíle bude moci posílat dárky sám. Pokud vám tedy někdo z USA pošle v nejbližších dnech dárek, měli byste tím získat možnost si Gifts vyzkoušet mnohem dříve, než většina ostatních Evropanů. A ještě jeden dodatek na závěr, aplikace funguje jak na desktopu, tak na mobilních zařízeních.
Via AllThingsD, FB