Facebook správcům umožní napsat uživateli, kterému smažou komentář

Někteří majitelé stránek na Facebooku objevují po smazání komentáře uživatele odkaz na novou funkci. Ta umožňuje zaslat uživateli soukromou zprávu se zdůvodněním, proč ke smazání příspěvku došlo.

Facebook funkci podle všeho zatím jen testuje. Na stránkách, kde je aktivní, se nicméně správci po smazání uživatelského komentáře objeví odkaz “Give Facebook User Feedback”. Po kliknutí na tento odkaz je převeden na formulář, který umožňuje zaslat autorovi smazaného komentáře vysvětlení. Ke zprávě je přiložen i text smazaného komentáře s časem vložení.

Formulář pro zaslání zpětné vazby ke smazanému komentáři

Funkce může na jednu stranu pomoci s vysvětlováním pravidel přispívání na stránky a výchovou uživatelů k tomu, aby tato pravidla dodržovali. Na druhou stranu ale může způsobovat i problémy a málokterý vlastník stránky bude stát o konflikt s fanouškem, který podobná zpráva může vyvolat i tehdy, pokud bude napsána ve vší slušnosti. V případě, že Facebook tuto funkci zprovozní pro všechny stránky, bude rozhodně třeba s ní pracovat velmi uvážlivě.

Z pohledu správců stránek by své využití možná spíše našla veřejná obdoba testované funkce, která by na místo smazaného komentáře automaticky umístila bližší vysvětlení. Usnadnila by tak práci s vysvětlováním a zřejmě i částečně zamezila nařčením z cenzury.

Via IF

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Co se nepovedlo: Bieber se ukázal v kampani Calvin Klein… Tedy ne tak úplně

Ani s výběrem těch nejoblíbenějších opinion leaderů, značkou se zástupy fanoušků a finančními možnostmi v řádech milionů se vždycky všechno nepovede. Sociální sítě jsou totiž plné lidí, kteří čekají na to, až nějaký brand šlápne vedle a oni na něm dokážou svou pohotovou vtipnost. Důkazem je aktuální kampaň Calvin Klein. Zvrtla se v internetový hon na to, co Justin Bieber ve skutečnosti schovává… ve spodním prádle.
Přečtěte si více

Co pro měření reklamy znamená spojení Facebooku a Datalogix

Kauza přesunů dat o uživatelích mezi společnostmi Facebook a Datalogix se sice roznesla teprve v pondělí, již nyní ale některé skupiny navrhují, aby jejich smluvní vztah přešetřila americká Federální obchodní komise. Obě firmy společně ověřují efekt reklamy na Facebooku na offline nákupy a kritizovaná analýza dat je podle nich bezpečná.