Facebook správcům stránek umožní reagovat na uživatelské minirecenze

Od jedné hvězdičky do pěti a navíc krátký slovní komentář, to je systém hodnocení, který Facebook uživatelům dává v případě stránek míst a lokálních obchodníků. Tento systém je v mnoha ohledech praktický, umožňuje ale jednu nepěknou věc – recenze jsou jednostranné, bez možnosti majitele podniku na ně jakkoliv reagovat. To tolik nevadí tam, kde jsou návštěvníci spokojení (i když třeba jednoduché „děkuji“ by mohlo vztahy dále utužit), tam, kde si lidé stěžují, ale možnost reakce chybí citelně.

reviews

Tak to ale nezůstane napořád. Facebook slibuje, že během tohoto týdne zprovozní možnost na recenze reagovat. To je veskrze dobrá zpráva, pro majitele stránek na Facebooku to ale zřejmě bude trochu dvousečná zbraň.

Pro ty, kdo svou komunikaci zvládají dobře a v případě potřeby jsou schopni a ochotni se chovat diplomaticky, může novinka samozřejmě přinést jen pozitiva. Stále ještě ale jsou na sociální síti i tací, kteří se s uživateli a zákazníky rádi hádají, a za každou cenu se jim snaží cosi dokázat. Reakce na nespokojenou zákaznickou recenzi přitom bývá pro tyto podnikatele tou vůbec největší výzvou, se kterou se na Facebooku setkávají, a to zpravidla s nepříliš velkým úspěchem. U takových by bylo lepší, kdyby jim možnost komentování recenzí zůstala i do budoucna odepřena.

Na druhou stranu, tomuto typu správců stránek už by to pravděpodobně stejně nepomohlo, protože způsobů, jak si udělat ostudu, i tak najdou celou řadu. Všichni ostatní pak mají důvod mít z nové možnosti komentářů radost.