Facebook spouští s partnery předvyplnění platebních údajů na mobilech

Autofill, nová funkce Facebooku, která by brzy měla být k dispozici developerům mobilních aplikací, dojde tento týden svého ostrého spuštění. U aplikací, které funkci využijí, budou uživatelé moci jedním kliknutím předvyplnit své platební údaje z Facebooku.

Nakupovali byste přes mobil, ale otravuje vás pokaždé znovu zadávat své platební údaje? Právě k tomuto účelu Facebook vymyslel funkci Autofill, která brzy bude k dispozici developerům mobilních aplikací.

Funkci, která zní celým jménem Autofill with Facebook, sociální síť poslední zhruba měsíc testovala na malém vzorku uživatelů s onlinem obchodem JackThreads. Tento týden ji společně spouštějí ve velkém i pro všechny ty uživatele mobilní aplikace JackThreads, kteří zůstali stranou původního experimentu. Zároveň s tím přibyl nový partner, jehož uživatelé již funkci také mají aktivní, fotografická aplikace Mosaic.

Novinka ze strany Facebooku neznamená, že by se sociální síť hrnula do světa zprostředkování mobilních plateb. Jejím cílem pouze je snížit složitost placení v mobilních aplikacích. Zadávat veškeré potřebné údaje na mobilním telefonu, třeba i několikrát denně, může být nepříjemné a rozhodně to pokaždé zabere i několik minut času. S funkcí Autofill budou uživatelé mít možnost stisknutím jednoho tlačítka předvyplnit své platební údaje registrované na největší sociální síti. Vyplňování údajů ručně by se tak úplně vyhnuli.

Právě od toho si Facebook a jeho partneři slibují, že by mohlo vést ke zvýšení konverzí v mobilních aplikacích. Méně uživatelů by měla odradit složitost zadávání platebních údajů a započatou transakci by tak mohli úspěšně dokončit. Platbu samotnou ale budou zprostředkovávat klasičtí poskytovatelé – v současnosti jsou na palubě PayPal, Braintree a Stripe.

Facebooku by pak funkce mohla přinést větší informovanost o tom, co jeho uživatelé nakupují. Tyto znalosti by mohla sociální síť použít pro cílení reklamy, zároveň ale také jako důkaz pro inzerenty, že jejich marketingové aktivity přinášejí své ovoce. Tak by tomu bylo v případě, že uživatel nakoupí v aplikaci, od které dříve na Facebooku shlédl placenou reklamu.

jackthreads autofill

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Oreo svedlo další “souboj” na Twitteru, tentokrát ho vyzval Kit Kat

Srandičky s hashtagy nebo vtipné falešné účty celebrit jsou jistě skvělá zábava, za královskou disciplínu ale na Twitteru rozhodně považujeme špičkování mezi značkami. Vybalancované souboje v pohotovosti a kreativitě administrátorů mohou přinést spoustu plusových bodů všem zúčastněným (pokud některá ze stran neztratí hlavu), stejně jako aktuálně Kit Kat a Oreu.
Přečtěte si více

Facebook ocenil 20 nejlepších kampaní. Prohlédněte si je

Sedm bronzových, šest stříbrných, pět zlatých a dvě speciální modrá ocenění získali tvůrci kampaní v rámci nyní již tradiční soutěže pořádané stránkou Facebook Studio. Tu Facebook vytvořil skoro přesně před dvěma lety coby zdroj inspirace a novinek pro social media marketéry.