Facebook sleduje odkazy ve zprávách, počítá jim sdílení

Facebook oficiálně potvrdil, že sleduje odkazy na webové stránky sdílené v soukromých zprávách, a vnesl tak více světla do fungování počítadla sdílení při použití jeho pluginu. Číslo, které udává počet sdílení dané stránky na Facebooku, totiž zahrnuje nejen ty, kdo na Like kliknuli na dané stránce, ale i jiné formy sdílení, například právě v soukromých zprávách.

Plugin umožňující udělit Like libovolné stránce na webu, jakou je například internetový článek nebo produktová stránka, funguje od zrušení speciálního tlačítka Share i pro sdílení obsahu. Zhruba od té doby nezobrazuje jen počet kliknutí, tedy kolikrát jej někdo použil přímo na stránce, ale počítá celkový počet sdílení dané stránky kdekoliv na Facebooku.

Jde tedy nejen o sdílení na zdi uživatele, ale také o sdílení v soukromé zprávě. Facebook serveru The Next Web potvrdil, že odkazy posílané přes soukromé zprávy se do počítadla započítávají, do pluginu se ale neodesílají žádná soukromá data, na rozdíl od kliknutí na Like přímo na stránce. Jinými slovy, zatímco když obsahu dáte Like přímo přes plugin, uvidí vaši přátelé, kteří stránku navštíví, že jste to udělali, pokud odešlete odkaz přes soukromou zprávu, počítadlo se sice zvedne, nebude ale uvádět vaše jméno.

Počítadlo podle informací pro developery uvádí počet Like dané stránky, počet sdílení kdekoliv na Facebooku, počet komentářů a Like u příspěvků o dané adrese a také právě počet sdílení přes soukromé zprávy. Přitom sdílení přes soukromé zprávy obsahuje jeden bug, který sociální síť sama připouští a na jehož odstranění prý pracuje. Na rozdíl od ostatních započítávaných aktivit totiž počítadlo v tomto případě započítá odkaz hned dvakrát místo jednou a hodnota se tak vždy zvýší o dva.

Facebook odkaz započítává ve chvíli, kdy podle URL vykresluje jeho náhled. Ve stejné chvíli také zkoumá, zda nejde o spam a danou soukromou zprávu by neměl automaticky zablokovat. Sdílení přes soukromou zprávu nijak nenarušuje soukromí uživatele a nezobrazuje se o něm žádná informace ani na Timeline, ani mimo sociální síť. Funkcionalita také nijak neovlivňuje Like stránek na Facebooku, tedy číslo, které uvádí počet fanoušků stránky.

 

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Anonymous ovládli účet Burger Kingu na Twitteru, změnili ho na McDonald’s

Na včerejší den rozhodně jen tak nezapomenou lidé, kteří se na Twitteru starají o účet amerického řetězce rychlého občerstvení Burger King. Účet jim na více než hodinu vyfoukli Anonymous, kteří jej okamžitě přejmenovali na McDonalds a začali z něj tweetovat všechno možné i nemožné. Samozřejmě k nemalému pobavení značné části uživatelů.
Přečtěte si více

Facebook spojuje lidi. Není to jen fráze: Loni vytvořil 4,5 milionu pracovních míst

Stal se nástrojem pro získání zákazníků, a to pro ty největší i nejmenší obchodníky. Zároveň je lákavou platformou pro vývoj aplikací a důvodem, proč si koupit lepší mobil. A tak se loni kolem Facebooku vytvořila ekonomika v hodnotě 227 miliardy dolarů, která zaměstnávala celkem 4,5 milionu lidí. To všechno jsou nejen zajímavá čísla, ale hlavně počty jen s ohledem na byznys okolo sociální sítě. Tedy bez započtení výsledků nebo zaměstnanců Facebooku samotného.
Přečtěte si více

Facebook Home se nám celkem líbí, nenaleťte ale podvodníkům

Oficiální verze Facebook Home je zatím z Česka a dalších zemí mimo Spojené státy nedostupná, čehož se snaží využít nejrůznější aplikace, které se tak jenom tváří - a dokonce se ani nestydí chtít za to peníze. My jsme si stáhli verzi neoficiální a zatím musíme říct, že první dojmy jsou celkem pozitivní - byť takové asi budou jen pro uživatele, kteří svůj Facebook a svůj telefon používají určitým způsobem.