Facebook si dál hraje, nyní testuje obrácenou Timeline

Vidíte to lépe napravo, nebo raději nalevo? Řeč není o kandidátech prezidentské volby, a dokonce ani o politice, ale o profilu Timeline na Facebooku. Facebook testuje další jednosloupcovou verzi, tentokrát zrcadlově otočenou.

Zatímco v současnosti převažující verze profilů Timeline má sloupce příspěvků dva, někteří uživatelé by měli raději jen jeden. Důvod je jednoduchý, při dvousloupcovém zobrazení se příspěvky nejprve objeví na jedné straně, aby s tím, jak se profil dále načítá, zmizely kamsi do strany, a k tomu často ještě i nahoru nebo dolů.

Facebook proto vydatně testuje i zobrazení s pouhým jedním sloupcem příspěvků, kde ve druhém sloupci jsou pouze boxy s různými typy aktivit. Jednousloupcový profil nemá časovou linku a v místě, kde končí boxy aktivit, i nadále pokračuje v příspěvcích pouze v jednom sloupci. I díky tomu může být sloupec příspěvků o kus širší než sloupec určený boxům. Jednosloupcové rozložení profilů Timeline již sociální síť zkoušela u malého vzorku uživatelů od minulého roku. Nejprve se stejným rozložením, jaké je v nyní používaném dvousloupcovém profilu, tedy s boxy vpravo a příspěvky vlevo.

Nyní serveru Inside Facebook zaslal jeho čtenář Matt Navarra screenshot, ze kterého je patrné, že sociální síť testuje i rozložení opačné. Na obrázku je vidět, že je zachována neexistence časové linky a také větší šířka sloupce věnovaného příspěvkům, oba sloupce jsou ale vzájemně prohozené – boxy nachází po levé straně a příspěvky na pravé. Jak už to tak s podobnými testy bývá, zda se tohoto rozložení dočkáme plošně bude záležet hlavně na tom, jestli Facebook experiment vyhodnotí jako povedený.

Via IF

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Co přitáhne followery? Pozitivní, informativní a cílené tweety

Unikátní patnáctiměsíční studie odborníků z amerického Georgia Institute of Technology zkoumala, jak se obsah tweetů a profilu odráží na růstu počtu followerů. Výsledky jsou hodně zajímavé, podařilo se mimo jiné prokázat, že vyhrávají informativní pozitivně laděné tweety, které jsou sofistikovaně psané a obsahují málo hashtagů.