Facebook shání datové analytiky, organizuje soutěž

V rámci snahy získat ty nejlepší z nejlepších zkouší Facebook různé způsoby, jak oslovit nové zaměstnance. Jedním z nich se již potřetí stala soutěž v komunitě Kaggle orientované na analýzu dat.

Kaggle je něco jako komunita pro crowdsourcování datové analýzy. Stránka má asi 100 tisíc registrovaných členů, kteří se zabývají analýzou dat buď profesionálně, nebo alespoň ve svém volném čase. Firmy a jednotlivci mohou na Kaggle nahrávat svá data a komunita jim na jejich podkladě vytvoří analytické a prediktivní systémy.

Již potřetí využívá stránku k získání šikovných datových analytiků i Facebook. Využívá k tomu formu soutěže, ta aktuální začala 30. srpna a končit bude těsně před Vánocemi.

V rámci soutěže chce Facebook získat datové analytiky, kteří umí špičkově pracovat s textem. K soutěži využívá otázky ze StackExchange, sítě tématicky zaměřených stránek, kde uživatelé mohou klást jakékoliv otázky a ostatní uživatelé jim na ně odpovídají (podobný systém jako například Quora).

Facebook poskytl data ze StackExchange, která obsahují pouze titulek položené otázky a její text. Odborníci z Kagglu mají za úkol vytvořit systém, který na základě titulku a otázky určí, do jakých tematických kategorií otázka spadá a jakých se týká klíčových slov. Celé zadání soutěže je zde.

Autory nejlepších řešení a systémů si Facebook pozve na pohovor. Pokud takové interview dopadne k oboustranné spokojenosti, sociální síť jim nabídne pozici ve svém datovém týmu. Pracovat s údaji, které o sobě největší sociální síti poskytuje více než miliarda aktivních uživatelů, přitom musí být pro kohokoliv, koho tzv. velká data zajímají, ten nejkrásnější sen.