Facebook se nově ptá uživatelů, jak se jim líbí příspěvky od stránek

V jednom z nových experimentů se Facebook začal uživatelů ptát, jak se jim líbily příspěvky od stránek, které jim naservíroval v news feedu. Ze strany sociální sítě jde pravděpodobně o snahu zdokonalit algoritmus pro výběr nejrelevantnějšího obsahu.

Experimentu, v němž Facebook prosí své uživatele o zhodnocení relevance příspěvků od stránek, které se objevily v jejich news feedu, si všiml první blog All Facebook a komentář si vysloužil i na webu Inside Facebook. Sociální síť v experimentu zjišťuje názor uživatelů na organické příspěvky od stránek.Naopak se netýká placených příspěvků, tedy těch, které jsou zvýhodněné za účelem zvýšení viditelnosti přes nástroj Promoted Posts, a nebyla zaznamenána ani u příspěvků z osobních profilů, přestože tlačítko Follow umožňuje i těmto profilům zobrazovat příspěvky širokému publiku přihlášených uživatelů.

Získávání zpětné vazby uživatelů k příspěvkům je zajímavé především v kontextu toho, jak funguje algoritmus Facebooku pro zobrazování příspěvků v news feedu. Algoritmus preferuje příspěvky od stránek a lidí, kterým uživatel jejich obsah častěji komentuje, sdílí dál či dává Like. Jednou z hlavních výtek vůči tomuto systému ale je, že uživatelé mohou chtít vidět příspěvky i od těch stránek, na jejichž příspěvky nijak nereagují. I přesto jim totiž tyto posty mohou připadat zajímavé a mohou tedy z jejich úhlu pohledu mít ve feedu svoje místo.

Pokus může Facebooku pomoci odhalit, jak přesný je obrázek, který si o relevanci příspěvků pro uživatele dělá z jejich engagementu (svou roli kromě výše zmíněného hrají ještě prokliky odkazů). V krajním případě se totiž může ukázat, že princip, ze kterého algoritmus vychází, tedy že lidé na zajímavé příspěvky vždy reagují, má určité trhliny. To by mohlo vést až k úpravám algoritmu, a engagement by nakonec mohl v celkovém posouzení hrát menší roli za současného využití dalších, třeba i zcela nových ukazatelů.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Pozvánka: Český Twitter má svou první velkou konferenci

Fenomén s názvem Twitter využívá v současnosti přes 120 tisíc uživatelů jak v Česku, tak i na Slovensku. Sociální síť s logem modrého ptáčka se stává čím dál oblíbenější a své profily si po vzoru cizích zemí vytváří stále více lidí nejen z řad široké veřejnosti, ale také uznávaní odborníci, sportovci, celebrity i politici. Jako cenný nástroj jej využívá stále více firem a cestu sem nachází i různě zaměřené zájmové skupiny, organizace a sdružení.