Facebook se nově ptá uživatelů, jak se jim líbí příspěvky od stránek

V jednom z nových experimentů se Facebook začal uživatelů ptát, jak se jim líbily příspěvky od stránek, které jim naservíroval v news feedu. Ze strany sociální sítě jde pravděpodobně o snahu zdokonalit algoritmus pro výběr nejrelevantnějšího obsahu.

Experimentu, v němž Facebook prosí své uživatele o zhodnocení relevance příspěvků od stránek, které se objevily v jejich news feedu, si všiml první blog All Facebook a komentář si vysloužil i na webu Inside Facebook. Sociální síť v experimentu zjišťuje názor uživatelů na organické příspěvky od stránek.Naopak se netýká placených příspěvků, tedy těch, které jsou zvýhodněné za účelem zvýšení viditelnosti přes nástroj Promoted Posts, a nebyla zaznamenána ani u příspěvků z osobních profilů, přestože tlačítko Follow umožňuje i těmto profilům zobrazovat příspěvky širokému publiku přihlášených uživatelů.

Získávání zpětné vazby uživatelů k příspěvkům je zajímavé především v kontextu toho, jak funguje algoritmus Facebooku pro zobrazování příspěvků v news feedu. Algoritmus preferuje příspěvky od stránek a lidí, kterým uživatel jejich obsah častěji komentuje, sdílí dál či dává Like. Jednou z hlavních výtek vůči tomuto systému ale je, že uživatelé mohou chtít vidět příspěvky i od těch stránek, na jejichž příspěvky nijak nereagují. I přesto jim totiž tyto posty mohou připadat zajímavé a mohou tedy z jejich úhlu pohledu mít ve feedu svoje místo.

Pokus může Facebooku pomoci odhalit, jak přesný je obrázek, který si o relevanci příspěvků pro uživatele dělá z jejich engagementu (svou roli kromě výše zmíněného hrají ještě prokliky odkazů). V krajním případě se totiž může ukázat, že princip, ze kterého algoritmus vychází, tedy že lidé na zajímavé příspěvky vždy reagují, má určité trhliny. To by mohlo vést až k úpravám algoritmu, a engagement by nakonec mohl v celkovém posouzení hrát menší roli za současného využití dalších, třeba i zcela nových ukazatelů.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Facebook nečekaně zrušil skoro všechna omezení pro úvodní fotky stránek

Upozornění na slevové akce, odkazy na webové stránky, šipky ukazující na tlačítko To se mi líbí hned pod úvodní fotkou. To všechno a ještě víc bylo ještě nedávno na facebookových stránkách zakázané a nyní už není. Speciálně pro úvodní fotky už platí v podstatě jediné pravidlo, podle kterého nesmí více než pětinu obrázku tvořit text.
Přečtěte si více

Facebook odhalil reklamu na nový Home a vysvětlil podrobnosti

Židle jsou jako Facebook. Pamatujete ještě na tuhle divnou a notně vysmívanou reklamu? Tentokrát jde Facebook do televize s reklamou od Wieden+Kennedy na svou novou mobilní aplikaci Home, a přestože odvážné metafory vystřídal spíš smyslově přitažlivý surrealismus a nechybí ani kočičky, první reakce ani v tomto případě nevyznívají zrovna pozitivně.