Facebook se dere na obrazovky. Připravil novinku pro televize

Facebook dohání Twitter a chce se protlačit na televizní obrazovky. Novinka umožňuje televizím jednodušeji integrovat facebookové konverzace do svého vysílání. Potenciál by byl.  “Každý večer se jen ve Spojených státech přihlásí na Facebook něco mezi 88 a 100 miliony uživatelů,“ tvrdila šéfka služby Sheryl Sandberg při vyhlašování výsledků za druhé čtvrtletí.

facebook

„Ode dneška mohou vybraná zpravodajská média integrovat facebookové konverzace do svého vysílání v reálném čase,“ tvrdí tisková zpráva Facebooku. Zpočátku ho tak budou využívat jen na CNN, The Today Show a The Economist. Další média by ale měla následovat.

Sociální síť dává jako příklad využití novinky televizi NBC. Ta bude moci ukázat, kolik lidí na Facebooku se momentálně o žhavém tématu baví, odkud pochází všechen ten cvrkot a jaká témata jsou  třeba populární mezi muži a ženami.

Souboj s Twitterem o televizi

Facebook přebírá od Twitteru co se dá. Už rozjel hashtagy, embedované posty a trending témata. V podstatě už nic nebrání tomu, aby televize přebíraly názory a komentáře od  Facebooku, který má, co si budeme namlouvat, mnohem víc uživatelů.

Otázkou je, jestli se televizím bude chtít měnit twitterové komentátorské ikony za facebookovou masu. Twitter má navíc uzavřenou smlouvu s Walt Disney, ESPN, Viacomem, MTV a třeba Time Warner. Ta umožňuje Twitteru streamovat program televizí na svých stránkách a pak se dělí o zisk.

Televizní spoty na Facebooku?

Televize je ale pro Facebook velké téma obecně. Už na konci července prosákl k agentuře Bloomberg plán prodávat televizní reklamy na své stránce. Idea je jasná – firma chce zpeněžit víc než 600 milionů uživatelů, kteří chodí na Facebook pravidelně každý den. Celá akce by se měla rozjet do konce letošního roku.

Naráží to na problém s uživateli, kteří na nějakou reklamu nejsou zvědaví. Podle průzkumů zvládnou tak maximálně tři reklamy denně. Televizní, patnáctivteřinové spoty, by měly být oceňovány podle množství diváků – od jednoho do 2,5 milionů dolarů.

via Mashable