Facebook prý v příštích týdnech spustí dárkovou aplikaci

Přibližně v době, kdy Facebook vstupoval na burzu, se objevila také zpráva o jeho nákupu dárkové mobilní aplikace Karma. Tu prozatím nechal fungovat jak byla, během příštích týdnů by ale na jejím základě měl spustit vlastní podobnou funkci.

Tomu, že Facebook chce na základě akvizice Karmy spustit vlastní dárkovou aplikaci, nasvědčuje hned několik indicií. Předně jde o report serveru The Next Web, který s odvoláním na dobře informovaný zdroj tvrdí, že Facebook dárkovou aplikaci spustí během příštích týdnů. Ten mluví o prvotním spuštění pouze na území Spojených států a o tom, že aplikace bude založena na nabídce Karmy a hlavním cílem je zvýšení mobilních příjmů Facebooku.

Druhá indicie pak pochází od serveru Inside Facebook. Tomu se podařilo objevit záznam ze stránky, kde Facebook poptává nové zaměstnance. Jedna z pracovních nabídek přímo obsahovala formulaci, že Facebook hledá člověka pro “spuštění produktu Facebook Gifts”, jehož pracovní náplní by primárně bylo komunikovat s obchodníky a starat se o nabídku dárků v aplikaci.

Hledání pracovníka pro spuštění Facebook Gifts

Facebook s dárky již dříve experimentoval, od roku 2007 do roku 2010 bylo možné nakupovat virtuální dárky a ty sdílet na zeď přátelům. Od tohoto modelu ale sociální síť později ustoupila a začala se více soustředit na svou nabídku reklamních formátů, díky čemuž představila za poslední dva roky na poli reklamy celou řadu praktických novinek. S akvizicí Karmy se ale Facebook podle všeho rozhodl, že její mobilní obchodní model stojí za to vyzkoušet i ve velkém měřítku.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Jak se Facebook postupně měnil v otevřenou síť

Začínal to jako uzavřená univerzitní síť. Během devíti let se z Facebooku stala nejen největší sociální síť, ale i marketingový nástroj a zároveň služba, která postupně likviduje soukromí. Změny podmínek služby od roku ukazují, kudy na to Zuckerbergův tým šel.