Facebook příští týden prozradí, jak řadí posty v news feedu

Jak přesně funguje řazení příspěvků v news feedu Facebooku? Které se v něm objeví, které ne, a proč? Nad tím už roky přemýšlí tisíce marketérů a uživatelů, kteří chtějí dostat své příspěvky k přátelům a fanouškům. Facebook jim snad příští týden konečně vyjde vstříc.

Jak docílit toho, aby se právě naše příspěvky zobrazovaly lidem v news feedu? To je možná vůbec nejčastější otázka, kterou si kladou správci stránek na Facebooku. Nedostatek transparentnosti v tom, jak největší sociální síť svůj hlavní stream příspěvků pro uživatele řadí, a které příspěvky se do něj probojují, lze přirovnat snad jen k tajemným zákoutím optimalizace webů pro nejpoužívanější vyhledávače.

Pozvánky, které Facebook rozeslal novinářům na příští úterý, slibují konečně do fungování news feedu vnést trochu světla. Na plánované tiskové konferenci se podle nich bude mluvit o news feedu, a především “se hlouběji podíváme na řadící algoritmy, které rozhodují, jaké příspěvky se zobrazují na vrcholu feedu”. Předmětem tiskové konference bude také jakýsi nový update news feed algoritmu, který pozvánka dále nespecifikuje. Pozvánka pro evropské novináře ještě dodává, že se bude “také mluvit o tom, co čeká news feed v budoucnosti”.

Konference se má konat v sídle Facebooku v Menlo Park v Kalifornii, bude ale živě přenášena i do londýnského komplexu největší sociální sítě, kam jsou zváni evropští novináři. Už samotný fakt, že konference bude přenášena i do Evropy, nasvědčuje, že by mohlo jít o důležité oznámení. Sociální síť si totiž obvykle s evropskými novináři příliš hlavu neláme.

Doufejme tedy, že Facebook konferenci neodbude klasickými formulkami o engagementu, a o fungování feedu se skutečně dozvíme i něco nového. Něco, co by pomohlo v jejich snažení uživatelům Facebooku z řad profesionálů, i těm obyčejným, kteří sociální síť navštěcují ve svém volném čase.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Olympiáda v infografikách. Vznikly jich stovky

Co se změnilo od posledních olympijských her? Sociální sítě jsou zase o pořádný kus dál, infografiky se staly miláčkem marketérů, vznikla nová vizuálně orientovaná prostředí jako Pinterest a dál posiluje i posedlost internetu daty - ideálně o internetu samotném. Když se to všechno dá dohromady, olympiáda v Londýně byla prostě dokonalá příležitost k seberealizaci.