Facebook přidává nové metriky k příspěvkům, prozatím přes API

Kolik fanoušků vidělo který příspěvek, kolikrát jej celkem zobrazili a kolik z nich vidělo příspěvek v důsledku placené reklamy? To jsou nové údaje nabízené Facebookem. Zatím sice budou dostupné pouze přes API, brzy by se ale měly majitelům stránek zpřístupnit i jinak.

Nové metriky jsou čtyři a majitelům stránek pomohou rozlišit, kolik lidí z jejich publika tvoří stávající fanoušci, a kolik uživatelů naopak oslovily placené kampaně nebo je příspěvek dostihl organicky. Nyní vidí majitelé stránek pouze to, kolika lidem se příspěvek zobrazil celkem, ale data nerozlišují fanoušky od nefanoušků. S novými údaji dovedou správci lépe pochopit, jak úspěšně a proč se stránce daří pronikat i mimo síť vlastních příznivců.

  • Post impressions fan – počet zobrazení příspěvku fanoušky, tedy lidmi, kteří už stránce dali Like.
  • Post impressions fan unique – celkový počet unikátních fanoušků, kteří příspěvek viděli.
  • Post impressions fan paid – počet zobrazení příspěvku fanoušky v důsledku obyčejné (nesociální) reklamy, Sponsored Stories nebo Promoted Posts.
  • Post impressions fan paid unique – počet fanoušků, kteří příspěvek v důsledku reklamy alespoň jednou viděli.

Ačkoliv podle serveru Inside Facebook prozatím budou metriky dostupné pouze přes API, v nedlouhé době by se měly objevit i další způsoby, jak je sledovat. Předně, půjde je stáhnout v rámci nástroje pro export dat z analytického rozhraní pro stránky Insights. Časem se také objeví přímo majitelům stránek, prozatím ale není jasné, v jaké podobě. V úvahu připadá buď samotný nástroj Insights, případně zobrazení skrze data, která se adminům zobrazují přímo u jednotlivých příspěvků.

Via IF

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Jak sociální média pomohla operátorům přežít tarifovou revoluci

Společnost Brand Embassy má velmi dobře nakročeno k tomu stát se největším úspěchem pražského akcelerátoru StartupYard a mezi její klienty v Česku či Velké Británii patří řada velkých jmen. Shodou okolností i všichni tuzemští operátoři, takže mohla využít zajímavou příležitost v podobě "tarifové revoluce" k vytvoření infografiky a troše toho selfproma.
Přečtěte si více

Další hacknutý účet na Twitteru, tentokrát BBC Weather

K Jeepu, Burger Kingu a stále delší řadě velkých médií přibyl další vysoce viditelný profil na Twitteru, nad kterým jeho majitelé ztratili kontrolu. Tentokrát šlo o účet BBC Weather, profil britské BBC věnovaný počasí. Za útokem stála organizace Syrian Electronic Army. Zejména pro významné zpravodajské účty (ale nejen pro ně) by tak jasný plán pro případ podobné krize měl dnes být naprostou samozřejmostí.