Facebook přepracoval Insights, mají více pomáhat v rozhodování

Na základě zpětné vazby uživatelů z řad majitelů stránek přepracovala největší sociální síť Facebook v posledních týdnech analytický nástroj Insights. Nová verze, prozatím dostupná jen malému množství správců stránek, by měla být přehlednější, snáze uchopitelná a díky tomu by měla být v aktivitách na sociální síti ještě praktičtějším pomocníkem.

Pro každého marketéra, který se chce dopracovat k opravdovým výsledkům, je naprostým základem kvalitní analytický nástroj. Právě takový nástroj, pod názvem Insights, představil Facebook správcům stránek před zhruba třemi lety, od té doby ale prošel řadou změn a vylepšení. Naposledy se tak stalo včera, kdy sociální síť oznámila několik úprav, které bude postupně zprovozňovat během následujících týdnů.

Některé metriky se rozdělí na více dílčích, jiné se dočkají přejmenování, analytika příspěvků bude obsahovat i informace o negativní zpětné vazbě a bude možné demograficky analyzovat i pouze tu část publika, kterou vaše příspěvky zaujaly.

People Talking About This se rozdělí na více metrik

Místo tajemného čísla sjednocujícího několik různých typů aktivity budou nové Insights obsahovat rovnou dílčí metriky, ze kterých se ukazatel zkracovaný často jako PTAT skládá. Dozvíte se proto následující:

  • Page Likes – kolik lidí dalo stránce nově svůj Like (jde o Like stránce, nikoliv některému z jejích příspěvků)
  • People Engaged – v kolika lidech vyvolaly příspěvky stránky potřebu reagovat tlačítkem Like, komentářem, kliknutím nebo sdílením (zde jde o Like příspěvků)
  • Page Tags and Mentions – označení stránky na fotografiích nebo v příspěvcích
  • Page Checkins – počet checkinů, jak jinak
  • Other Interactions – jak napovídá název, jde o ostatní interakce, které nespadají ani do jedné z předchozích kategorií

Z virality bude engagement

Ukazatel pojmenovaný Virality až do nynějška dával správcům stránek vědět, kolik uživatelů z těch, kteří příspěvek viděli, z něj vytvořilo aktivitou typu komentáře příspěvek ve feedu svých přátel. Podle Facebooku ale byla metrika používána marketéry spíš jako ukazatel vypovídající o kvalitě příspěvku. Protože o kvalitě příspěvku silně vypovídá také proklikovost, zahrnula ji sociální síť taktéž.

To by ovšem vedlo k nelogickému výsledku, kdy by název již neodpovídal tomu, co metrika skutečně měří. Facebook ji proto přejmenoval na Engagement Rate.

Kompletní informace o příspěvku na jednom místě

Tahle změna působí, alespoň na první pohled a bez přístupu do nových Insights jako celku, jako možná vůbec nejzajímavější ze všech. Jejím hlavním přínosem bude možnost vidět na jednom místě to důležité o každém publikovaném příspěvku. Jde přitom jak o pozitivní ukazatele typu engagementu a prokliků, tak ty negativní, například počet schování příspěvku z news feedu. Více viz obrázek, ze kterého si lze udělat velmi přesnou představu:

Současný algoritmus Facebooku pro řazení news feedu zohledňuje poměr pozitivních a negativních reakcí při rozhodování, komu jaké příspěvky zobrazí. I proto je tato změna praktická, umožňuje totiž správci stránky všechny informace podstatné pro výkonnost příspěvků vidět společně a na jednom místě.

Kdo jsou lidé, které vaše příspěvky zaujaly?

“Last, but not least”, jak se říká velmi hezky anglicky, tedy na posledním místě pořadím, ale rozhodně ne významem, umožní Facebook studium demografických ukazatelů o té skupině uživatelů, kterou publikované příspěvky vybudily k engagementu (lajknutí, komentáři, a tak dál, už to jistě znáte). Do nynějška bylo možné takto zkoumat fanoušky stránky a publikum dosažené příspěvky, tedy ty uživatele, jimž se posty zobrazily v news feedu. To bude možné i nadále, díky srovnání s demografickými údaji o lidech, které příspěvky nejvíce oslovují, bude ale možné si udělat ještě lepší obrázek o ideálním publiku.

Jak již je naznačeno v úvodu, Facebook nové Insights spolu s jejich představením zprovoznil také úzké skupině správců stránek. Na těch bude dále sledovat feedback a využití a tradičně jako vždy novinku odlaďovat, pokud by to snad mělo být potřeba. Postupně pak bude novou podobu zprovozňovat i ostatním. Těm, kdo ji zatím nebudou mít, zůstanou až do její aktivace Insights tak, jak jsou na ně zvyklí doposud.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Šimon Vojta neboli Smusa: Zatím mě nikdo neoslnil tak, že bych pro něj natáčel reklamu

O pytlích dárků od fanoušků, fan artech, vydělávání na YouTube a o tom, že vteřinu videa jde upravovat i několik hodin – přinášíme další z rozhovorů se známými YouTubery. Tentokrát jsme zpovídali Šimona Vojtu alias Smusu. Vlogera, který si udělal jméno v oblasti herních videí i vlogů. Jeho kanály mají dohromady okolo 300 tisíc odběratelů a jeho videa mají 13 a půl milionu zhlédnutí.
Přečtěte si více

Infografika: Jak si za poslední rok vedli na Facebooku čeští operátoři

Trojice českých mobilních operátorů se řadí mezi značky, které již plnohodnotně zařadily sociální sítě do své komunikace. Na svých firemních profilech publikují pravidelně a víceméně se jim i daří do komunikace zapojovat své fanoušky. Který z operátorů si vedl v uplynulých měsících nejlépe? Na to se podívala společnost Newton Media a výsledek přetavila do infografiky.