Facebook představuje nová tlačítka pro lajkování a sdílení

Psal se rok 2010, když Facebook představil světu tlačítko Like. Dnes je k vidění na 7.5 milionech stránek a v prohlížečích se protočí přibližně 22miliardkrát denně. Obě facebooková tlačítka výrazně zvyšují provoz Faceboku. Teď jsou tu nová, a modřejší.

Modrá je dobrá. Sytě modrá je výraznější než ta, která byla pro “sociální” tlačítka charakteristická dosud.  Facebook na svém blogu představuje nový design. Kromě nové barvy se dají i kombinovat a používat najednou v jedné liště. Nové, tmavě modré tlačítko Like kopíruje velmi věrně podobu, jakou má v současnosti hlavní logo Facebooku.

Ve srovnání s tím starým ale mizí klasický palec nahoru, místo něj je v něm právě nové logo sociální sítě. Facebook už novinku testoval na konci října. Jako první o experimentu napsal OfficialWire, následoval například TheNextWeb:

Kombinace obou tlačítek má podle Facebooku zvýšit propojení stránky se sociální sítí a vyjít vstříc návštěvníkům, kteří jsou posedlí lajkováním nebo sdílením. Typickým případem jsou jedny z nejpopulárnějších světových zpravodajských stránek.

“Umístili jsme obě tlačítka rovnou pod titulek, ale i do bloku, který je vidět i při dalším čtení článku. Chceme dát lidem možnosti, aby lajkovali a sdíleli. Zároveň je tak trochu donutíme k nějaké sociální aktivitě,” tvrdí Nico Pitney, šéf produkťáků Huffington Postu.   


Další příklady využití najdete na facebookových stránkách pro vývojáře.

 

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Facebook ukončuje Questions pro běžné uživatele

Možná si ještě pamatujete na funkci Questions alias Otázky, kterou Facebook představil předloni a počátkem minulého roku významně předělal. Největší sociální síť ji minulý týden ukončila pro běžné uživatele, dostupná již od nynějška bude jen ve skupinách, pro správce stránek a pro účastníky událostí.