Facebook představuje nová tlačítka pro lajkování a sdílení

Psal se rok 2010, když Facebook představil světu tlačítko Like. Dnes je k vidění na 7.5 milionech stránek a v prohlížečích se protočí přibližně 22miliardkrát denně. Obě facebooková tlačítka výrazně zvyšují provoz Faceboku. Teď jsou tu nová, a modřejší.

Modrá je dobrá. Sytě modrá je výraznější než ta, která byla pro “sociální” tlačítka charakteristická dosud.  Facebook na svém blogu představuje nový design. Kromě nové barvy se dají i kombinovat a používat najednou v jedné liště. Nové, tmavě modré tlačítko Like kopíruje velmi věrně podobu, jakou má v současnosti hlavní logo Facebooku.

Ve srovnání s tím starým ale mizí klasický palec nahoru, místo něj je v něm právě nové logo sociální sítě. Facebook už novinku testoval na konci října. Jako první o experimentu napsal OfficialWire, následoval například TheNextWeb:

Kombinace obou tlačítek má podle Facebooku zvýšit propojení stránky se sociální sítí a vyjít vstříc návštěvníkům, kteří jsou posedlí lajkováním nebo sdílením. Typickým případem jsou jedny z nejpopulárnějších světových zpravodajských stránek.

“Umístili jsme obě tlačítka rovnou pod titulek, ale i do bloku, který je vidět i při dalším čtení článku. Chceme dát lidem možnosti, aby lajkovali a sdíleli. Zároveň je tak trochu donutíme k nějaké sociální aktivitě,” tvrdí Nico Pitney, šéf produkťáků Huffington Postu.   


Další příklady využití najdete na facebookových stránkách pro vývojáře.

 

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Zuckerberg dal první rozhovor od vstupu na burzu. Co odhalil?

Včera ve večerních hodinách našeho času zpovídal na právě probíhající konferenci Disrupt šéfa Facebooku Marka Zuckerberga zakladatel TechCrunche a jeho bývalý šéfredaktor Michael Arrington. Mluvilo se o vývoji cen akcií, o mobilním prostředí, o vyhledávání, plánech do budoucna i chybách, kterých se společnost dopustila.