Facebook představil Partner Categories, nový způsob cílení reklamy

Novinka Partner Categories tak trochu kopíruje funkci, s jejíž pomocí Facebook umožňuje vytvořit si na základě dat jeho partnerů vlastní publikum, s tím rozdílem, že je mnohem jednodušší na použití. Publikum si totiž není třeba vytvářet, Facebook je ve spolupráci se svými partnery již předvytvořil a zadavateli reklamy stačí si vhodné publikum vybrat ze seznamu, který obsahuje v tuto chvíli něco přes 500 položek. Každá kategorie obsahuje informaci o tom, podle dat kterého z partnerů je vytvořena. Partneři jsou přitom stejní, jako u předchozích podobných produktů Facebooku, pouze jeden z nich (BlueKai) vypadl. Jsou jimi firmy Acxiom, Datalogix a Epsilon.

Nástroj je od včerejšího dne k dispozici všem americkým uživatelům Power Editoru a API sociální sítě. O tom, kdy (a zda) jej zpřístupní i globálně, se sociální síť prozatím nevyjádřila. Překážkou pro Evropu by mohlo být například to, že v EU panuje mnohem přísnější úprava ochrany osobních údajů obyvatel, a sehnat datové partnery, kteří by byli schopní poskytnout data, která současní partneři mají o amerických spotřebitelích, by mohlo být na starém kontinentu o něco složitější.

Je ale přesto zajímavé sledovat, jak partnerství Facebooku s datovými firmami, které začalo pouhým zkoumáním efektů reklamy ze sociální sítě na offline prodeje (studie probíhala loni ve spolupráci s Datalogix), postupně rozšiřuje možnosti cílení reklamy na uživatele sociální sítě. Jako první Facebook představil Custom Audiences, které později obohatil o možnost tvorby publika přes datové partnery, později sociální síť doplnila tuto možnost o tzv. Lookalike Audiences, přes které si lze vytvořit publikum s podobnými charakteristikami jako některé z těch, které již máte vytvořené. Současná novinka Partner Categories nabídku cílení dále rozšiřuje a je více než pravděpodobné, že nebude trvat dlouho, a sociální síť na tomto poli přijde ještě s něčím dalším.

Via FBS