Facebook představil novou podobu mobilních fanouškovských stránek

Nová mobilní podoba fanouškovských stránek na Facebooku je přehlednější a svým návštěvníkům poskytuje mnohem víc informací a možností než dřív. Vyplývá z toho ale nevýhoda pro majitele stránek, jejich příspěvky jsou totiž odsunuty hlouběji.

Nový design mobilních stránek představil Facebook během včerejška na svém blogu Facebook Studio. Oproti starému designu obsahuje pro uživatele více informací, které zároveň přesouvá nahoru na stránku, aby byly viditelnější a návštěvník stránky důležité údaje okamžitě našel.

Pod cover a profilovou fotografií tak nově jsou k nalezení možnosti pro Like stránky, napsání zprávy adminům, sdílení stránky a další. V případě, že jde o stránku místa, jsou zde tlačítka pro check-in, zavolání a jiné kontaktování provozovny. Přímo pod tlačítky se nachází náhled mapy, který může u hlavní stránky firmy obsahovat nejbližší provozovny, jsou-li jaké, zatímco u jednotlivé místní stránky obsahuje pouze její vlastní umístění. Samozřejmostí jsou také adresy a otevírací doba, informace, ke kterým se návštěvníci mobilní stránky dříve museli propracovávat obtížněji.

Nové stránky se designem méně podobají těm na desktopu, více se ale hodí pro mobilní prostředí, kde nová podoba prvků lépe zapadá do kontextu a hlavně je efektivnější, když zabírá méně místa. Odpadly informace, které pro mobilního návštěvníka nejsou klíčové (například kolik lajků a “talking about this” stránka má), místo nich se objevuje to, co podle zkušeností Facebooku uživatelé jeho mobilních aplikací na Facebook Pages obvykle hledají.

Přesně ve stylu výše řečeného stránky míst dále obsahují uživatelské recenze, kterých si lze několik přečíst i bez toho, aby musel uživatel tuto sekci přímo otevírat. Samozřejmostí je odkaz na sekci fotografií. Pro lepší srovnání hlavní mobilní stránka Nordstrom ve své dosavadní verzi:

Vzhledem k množství informací a nových ovládacích prvků, které se přesunuly na vršek stránky, není divu, že již nezbývá místo pro příspěvky. Pro jejich přečtení musí uživatelé skrolovat dolů, s jednou výjimkou, a to je příspevek, který je tzv. přišpendlen na vrcholu stránky. Přišpendlení (pin) nelze z pozice administrátora provést přímo z mobilní aplikace, na mobilní stránce se ale vždy zobrazí ten příspěvek, který byl přišpendlen z desktopu.

Zda odsunutí příspěvků hlouběji bude mít vliv na jejich engagement ukáže čas, záviset to bude především na tom, jak velká jeho část pochází z mobilních návštěv stránek. Odhadem je ale pravděpodobnější, že by tento vliv neměl být velký, protože většina interakcí s příspěvky probíhá tradičně v news feedu. Navíc, zmíněné snížení engagementu by dopadlo plošně na všechny stránky, a protože kvalita příspěvků za účelem zobrazování v news feedu se určuje ve srovnání s kvalitou ostatních příspěvků, které přicházejí v úvahu k zobrazení, situaci by to příliš změnit nemělo.

Změny by se měly projevit na mobilním webu Facebooku a do aplikace pro iOS ještě dnes, Android by měl “brzy” následovat.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Kudy dneska vede cesta k hudbě a co vypráví data z YouRadio

Moc zajímavé povídání jednoho datového geeka závislého na hudbě o tom, že časy se mění, o objevování služeb na objevování hudby, a taky o poznání, že tradiční rádia se toho můžou na internetu opravdu hodně naučit. A dokonce to i dělají. Na pondělní datový dvojblog Petra Šimečka z Kebooly u nás navazuje jeho kolega Vojta Roček.