Facebook představil nové statistiky výkonnosti videa

Dosavadní statistiky o úspěšnosti videa byly na Facebooku naprosto nedostačující, a ví to i sama sociální síť. Proto včera představila nový analytický nástroj, který umožní sledovat výkonnost videa během celé doby jeho průběhu. Fungovat ale bude jen u videí nahraných přímo na síť.

Během několika týdnů slibuje Facebook aktivovat správcům stránek nové statistiky o výkonnosti videí. Namísto jediné informace, která doposud uváděla pouze to, kolik lidí se na video dívat začalo, nové statistiky sledují vývoj počtu sledujících po celou dobu trvání spotu až do jeho úplného konce. Statistiky se týkají všech videí – těch, na která uživatelé musí pro spuštění kliknout, i těch, která se v news feedu přehrávají automaticky.

video analytics

Původní statistiku Facebook mírně upravil a nově ji pojmenoval “clicks to play video”. Tato statistika, jak napovídá název, uvádí, kolik uživatelů video začalo přehrávat kliknutím. Přibudou ale nové statistiky, které jsou k vidění na obrázku výš.

Facebook začne uvádět celkový počet přehrání videa, který počítá jako počet těch, kdo video po třech vteřinách stále sledovali. Uvede jak počet přehrání, tak počet unikátních diváků, vše zároveň bude rozděleno na organické a platící publikum. Podobně pak Facebook zobrazí počet těch, kteří video stále sledovali 5 procent jeho délky před koncem.

Vše doplní graf, který informuje o vývoji počtu přehrání podle času videa, od jeho počátku až po jeho konec. Podle tohoto grafu půjde odhalit, zda video neobsahuje nějaký nevhodný moment, kvůli němuž jej vypne více uživatelů, než kolik by jich během sledování odpadlo přirozeně. Náhlý růst v některém momentu může naopak znamenat, že určitou část videa si uživatelé přehrávají opakovaně. Kromě řečeného bude také možné si zobrazit počet přehrání videa v jeho čtvrtině, polovině a třech čtvrtinách délky, či se podívat, jaké bylo demografické rozložení diváků.

Nové statistiky budou k dispozici během několika týdnů, a to u všech videí nahraných na stránky na Facebooku. To mimo jiné znamená, že videa sdílená na Facebook odjinud, například z Vimea či YouTube, podrobnější analytický pohled nabízet nebudou.

Total
0
Shares
Další články