Facebook představil mobilní reklamu pro aplikace

Po Sponsored Stories Facebook představil další formát inzerce určený pro mobilní zařízení. Je určen pro vývojáře mobilních aplikací a měl by jim usnadnit získávání uživatelů. Nepotřebuje sociální kontext, platit se bude za proklik a nyní je testován s několika vybranými partnery.

Nový mobilní reklamní formát Mobile Ads for Apps sice byl představen včera, v současnosti ale nebude veřejně přístupný. Sociální síť jej testuje s několika partnery, mezi které se můžete zkusit přihlásit zde. Reklamy jsou zaměřeny na získávání uživatelů pro mobilní aplikace – uživatel, který nemá danou aplikaci nainstalovanou, se při kliknutí na placené sdělení v novém formátu dostane na stránku aplikace v Google Play (používá-li Android) či App Store (používá-li používá iOS).

Reklamy se budou objevovat v mobilním News Feedu mezi běžnými updaty. Můžeme-li soudit z obrázku poskytnutého Facebookem, nebude se tak dít po jedné, ale zobrazí se vždy reklama na několik aplikací současně.

Mobile Ads for Apps

Reklamy bude možné cílit podle stejných kritérií, jako nesociální reklamy na desktop. Odpadá tedy nutnost oslovovat pouze přátele těch, kdo se značkou již nějakým způsobem komunikují (jako u Sponsored Stories), a developeři mohou se svou aplikací oslovit kohokoliv. To bude přínosem hlavně tehdy, pokud půjde o reklamu při spouštění nové aplikace, která žádné vlastní publikum ještě nemá.

Facebook během testování chce přijít hlavně na to, kolik reklam ještě může uživatelům zobrazovat, aniž by je obtěžoval. Stejně jako u mobilních Sponsored Stories je pravděpodobné, že bude reklamy častěji zobrazovat těm, kdo na ně klikají, a méně často těm, kdo je ignorují. Platí nicméně, že jde o první vykročení Facebooku za původní předsevzetí o nereklamním charakteru jeho mobilní reklamy. Právě proto si sociální síť nejprve pohrávala se Sponsored Stories, které se v News Feedu od ostatního obsahu příliš neodlišují. Jak se na tento test budou uživatelé tvářit, to nám napoví hodně o tom, kam se mobilní reklama na největší sociální síti bude dále ubírat.

Via TC

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Mobile už není příležitost, ale nutnost. Podívejte, kde najdete mladé Čechy

Češi jsou více mobilní, fragmentovaní na velkém množství platforem, především mladší se přesouvají na instant messaging, mají své YouTube celebrity, kterým naslouchají, a začínají mít zájem i o další trendy, jako jsou wearables. Alespoň tak popsal na konferenci Web Top 100 měnící se digitální život v ČR Tomáš Pflanzer, který vede v Nielsen Admosphere digitální výzkum. Rozdíly mezi Českem a zahraničím se díky sociálním sítím podle něj stírají a zejména mladá generace je si po celém světě podobná. Jen třeba využívá jiné kanály.
Přečtěte si více

Facebook v Indii testuje “prozváněcí” reklamu

Pokud jste mladší ročníky, možná si ještě pamatujete na dobu, kdy jste místo volání či SMS své přátele ze školy jen prozváněli, abyste ušetřili za hovor. Prozvánění je velmi populární i v Indii, a právě tam Facebook nyní testuje zcela novou "prozváněcí" reklamu.