Facebook pracuje na aplikaci, která ukáže, kde jsou vaši přátelé

Nová aplikace, kterou podle zpráv Bloombergu přpravuje Facebook, má kontinuálně sledovat polohu svých uživatelů. Ne ale pro nic za nic, účelem aplikace bude, aby měli v reálném čase přehled o pohybu svých přátel. Facebook by zase přinesla nové možnosti cílení reklamy podle lokace.

Aplikace pro kontinuální sledování polohy uživatele již má více firem, mezi jinými lze zmínit třeba Highlight, Google Lattitude nebo aplikaci Find My Friends od Applu. Většina těchto aplikací se ale nedočkala širšího uplatnění, protože je používá příliš málo lidí, než aby byly pro běžné uživatele atraktivní.

Dalším hráčem na tomto poli se podle informací, které přinesl Bloomberg, chce stát Facebook. Největší sociální síť prý připravuje pro svou více než miliardu uživatelů speciální aplikaci, která by kontinuálně sledovala jejich polohu a hlásila ji přátelům, jim by na oplátku hlásila aktuální polohu přátel. Na aplikaci prý ve Facebooku pracuje skupina kolem Petera Denga, který přišel do společnosti v roce 2007 z Googlu, doplněná o bývalé zaměstnance geolokačních startupů Glancee a Gowalla, které Facebook v minulosti koupil jako talentové akvizice.

Podle informací Bloombergu připravuje Facebook novou mobilní funkci jako speciální oddělenou aplikaci, což z pohledu ochrany soukromí má svůj smysl. Kontinuální sledování polohy je něco, co se jistě spoustě uživatelů nebude líbit. Je proto dobře, když bdue od hlavních mobilních apikací Facebooku tahle nová funkce oddělena. Naopak v případě uživatelů, kteří si aplikaci dobrovolně nainstalují, bude vysoká legitimita sledování jejich polohy, protože se k němu přihlásili zcela dobrovolně a výslovně jejím stažením. Hlavní aplikace Facebooku by tak měla i do budoucna zaznamenávat polohu uživatelů pouze tehdy, pokud se sami výslovně rozhodnout ji sdílet například check-inem.

Pokud by se aplikace dočkala širšího uplatnění mezi uživateli, znamenalo by to pro Facebook ohromnou zásobárnu detailních geolokačních dat o jejích uživatelích. Facebook by podle těchto dat mohl cílit reklamu lokálních obchodníků, ať již přímo v nové aplikaci, nebo i ve své běžné aplikaci nebo na webu.

Jak se aplikace bude jmenovat prozatím není jasné. Podle dostupných zpráv by měla být hotová a připravená pro uživatele během měsíce března.

Via Bloomberg

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Ve sklepě s Michalem Pastierem

Do sklepa konečně zavítal šéf jedné z nejzajímavějších agentur na českém a slovenském trhu, kterou Zaraguza Digital jednoznačně je. Nechali jsme si od něj poradit, jak konkrétně by se měl správně dělat marketing na sociálních sítích, vyprávět o nutnosti vyváženosti technologií a kreativy, i prozradit některé další plány a úspěchy.
Přečtěte si více

Peter Thiel prodal akcie Facebooku za 400 milionů

Petr Thiel, jeden z prvních investorů momentálně největší sociální sítě, prodal většinu z akcií, které mu po květnovém IPO společnosti zbyly. Zbavil se celkem 20 milionů kusů a dostal za ně skoro 400 milionů dolarů. I přes nízkou cenu akcí tak svou původní investici znásobil nevídaným způsobem.