Facebook po odhalení výsledků posílil o pětinu (+infografika)

Ačkoliv úplně první reakce ihned po zveřejnění čtvrtletních výsledků Facebooku byla negativní a akcie si v takzvaném after-hours obchodování o pár procent pohoršily, nakonec vše dopadlo úplně jinak. Facebook zažil jedno z největších posílení od vstupu na burzu a zdá se, že investory přesvědčil především přístup Marka Zuckerberga.

Během včerejšího hlavního obchodování na burze NASDAQ si Facebook nevedl vůbec špatně. Den zahájil 22 procent nad hodnotou, na které skončil v úterý, a v jednu chvíli se dotáhl těsně pod 24 dolarů za akcii, přesně na 23,84 dolaru. V září si přitom akcie sáhly na pouhých 17,5 dolaru. Po důkladnější analýze výsledků Facebooku k tomuto pohybu analytici vidí tři zásadní důvody:

  • růst příjmů Facebooku přestal zpomalovat (viz infografika níže)
  • růst prodejů reklamy začal opět zrychlovat
  • Facebook prokázal, že dokáže generovat mobilní příjmy

Business Insider kromě toho zmiňuje i posun v přístupu Marka Zuckerberga, šéfa Facebooku s nadpoloviční většinou hlasovacích práv ve společnosti, k monetizaci a obchodní stránce sociální sítě. Dříve se Zuckerberg nijak netajil tím, že mu jde v první řadě o kvalitu a inovaci uživatelských produktů, zatímco generování finančních příjmů je pouhým nástrojem, který mu má budování nových produktů a funkcí umožnit. Na tiskové konferenci u příležitosti představení výsledků nicméně Zuckerberg zmínil, že během posledních měsíců všechny týmy, které pracují na nových uživatelských funkcích, musí zároveň již od začátku mít na paměti jejich monetizaci.

Jinými slovy, místo aby Facebook prostě vytvářel nové funkce a o to, jak na nich vydělávat, se staral dodatečně, jako tomu bylo donedávna, nyní již všechny nové funkce vznikají s představou, jakými způsoby z nich sociální síť může profitovat. Z hlediska investorů, kterým jde prvořadě o finanční návratnost peněz vložených do akcií, je tato informace dost možná stejně důležitá, ne-li snad důležitější, než všechny tři výše zmíněné reálně dosažené výsledky dohromady.

Infografika Třetí čtvrtletí Facebooku

Via BI, ST

 

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

O změně podmínek Facebooku již nebudou hlasovat uživatelé

Celých několik let vydrželo na Facebooku trochu neobvyklé pravidlo, že o změnách podmínek hromadně hlasují uživatelé. Nyní sociální síť mezi nejnovějšími změnami navrhuje, aby toto ustanovení bylo vypuštěno, protože prý již neplní svůj původní účel. Uživatelé ale zároveň dostanou nové možnosti, jak s Facebookem komunikovat.