Facebook plánuje další nabídku akcií za 4 miliardy dolarů

Facebook, jeho šéf Mark Zuckerberg a investor Mark Andreessen planují další veřejnou nabídku akcií sociální sítě. Společnost chce novým investorům nabídnout celkem 70 milionů kusů s cenou skoro 4 miliardy dolarů. Převážnou část akcií bude prodávat sám šéf sociální sítě Zuckerberg.

Facebook sice při svém vstupu na burzu získal od nových investorů doslova miliardy dolarů, ani to mu ale nestačí. Společnost došla k záveru, že pro sebe a svého šéfa potřebuje peníze další. Oznámila proto další veřejnou nabídku akcií, a to v celkovém množství 70 milionů kusů.

Při současné ceně 55 dolarů za akcii to znamená hodnotu oznámené nabídky přibližně 3.85 miliardy dolarů. Většina z této částky přitom připadne Zuckerbergovi, ten prodává 41.35 milionu akcií. Facebook samotný nově emituje a prodá 27 milionů kusů akcií, a Marc Andreessen, jeden z investorů sociální sítě a spoluzakladatel známé venture capital firmy Andreessen Horowitz se zbaví 1.65 milionu akcií.

Mark Zuckerberg navíc v rámci této veřejné nabídky uplatní svou opci na 60 milionů nově emitovaných akcií Facebooku, z nichž následně zmíněných 41 milionů prodá. Výnos obchodu podle dokumentů podaných americkému orgánu dohledu nad cennými papíry hodlá využít na pokrytí daňových nákladů souvisejících s využitím této opce.

Pokud jde o 27 milionů akcií, které prodá přímo Facebook, a výnos z nich, sociální síť zatím nemá jasný plán, co s penězi provede. Upozorňuje pouze, že část z nich může být použita na akvizice menších společností, jejichž předmět podnikání bude mít souvislost s činnostmi Facebooku.

V důsledku nových emisí akcií a prodejů akcií stávajících se Marku Zuckerbergovi sníží jeho podíl na hlasovacích právech z 58.8 na 56.1 procenta. I nadále si tak v rámci Facebooku udrží postavení, v jehož rámci může jakékoliv záležitosti směřování společnosti rozhodnout z pozice dominantního akcionáře úplně sám.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

1 000 000 000! Facebook má miliardu uživatelů

Mark Zuckerberg před pár minutami oznámil, že dnes ráno dosáhl Facebook poprvé v historii miliardy uživatelů, kteří největší sociální síť používají aktivně každý měsíc. A ať si o Facebooku myslíte cokoliv, je to vážně pecka.
Přečtěte si více

První velký výzkum – jak fungují Slováci na Facebooku

Víte, že na slovenském Facebooku mají statusy se smajlíkem o 29 procent víc lajků než ty bez emotikonů? Agentura Pizza SEO se pěkně do hloubky podívala, jak funguje slovenské prostředí sociální sítě. Analýza padesáti tisíc příspěvků z posledních dvou let už dokáže popsat prostředí, v němž řádí slovenští content manažeři.
Přečtěte si více

Infografika: Jak šel čas na sociálních sítích

Myslete si co chcete, internet je už od začátku především místem sociálním. Od počátku totiž byl určen především k tomu, aby přes něj lidé komunikovali. Jak se tato komunikace vyvíjela od skromných počátků, až ke vzniku současných sociálních médií, to shrnuje pozoruhodná infografika.