Facebook oficiálně spustil hashtagy

O tom, že se hashtagy na Facebook chystají, se vědělo již poměrně dlouho. Naposledy tyto spekulace potvrdil vývojář Tom Waddington, když objevil jejich náznaky přímo v živém kódu sociální sítě a také v její JavaScript SDK.

Nikdo ale netušil, kdy přesně je Facebook zprovozní, a spekulace založené na únicích informací spíš naznačovaly, že by to mohlo trvat i docela dlouho. Spekulacím je ale nyní konec. Sociální síť totiž ve středu večer hashtagy oficiálně spustila. Nejprve se tak stalo v jejím newsroomu, později i na specializované stránce pro marketéry Facebook Studio.

Hashtagy prozatím bude mít jen pár uživatelů a stránek. Jejich počet bude ale postupně v následujících týdnech růst, jak bude probíhat postupné testování a s ním související spouštění pro všechny uživatele. Stejně jako jinde, i na Facebooku by měly sloužit k objevování a zviditelňování tématicky zaměřených konverzací.

Facebook pro marketéry zformuloval několik doporučení a upřesnění:

  • vkládání hashtagů do marketingových sdělení, která přes Facebook marketéri publikují, a to včetně inzerce, může posílit jejich viditelnost
  • hashtagy použité v jiných službách, které jsou propojené s Facebookem, například automatickou republikací příspěvků na největší sociální síti, budou klikatelné i na Facebooku
  • sociální síť radí používat hashtagy k vyhledávání konverzací a průběžně testovat strategie, jak s jejich pomocí své konverzace úspěšně zviditelnit
  • hashtagy nicméně nijak nebudou ovlivňovat řazení příspěvků v news feedu, dotyčný algoritmus je nebude nijak zohledňovat

Facebook slibuje, že funkce bude časem obohacena i o seznam trendujících hashtagů. Plánuje také speciální sekci Insights, která bude sledovat výkonnost hashtagů. Cílem bude, aby marketéři mohli detailně analyzovat, zda, jak a v čem jim použité hashtagy pomáhají.