Facebook oficiálně spustil hashtagy

Možná dříve, než se podle úniků a spekulací očekávalo, každopádně ale jako vítanou a očekávanou novinku, Facebook ve středu večer spustil hashtagy. Prozatím budou fungovat jen pro malou část uživatelů, ovšem během následujcícíh týdnů by měly být zprovozňovány dalším.

O tom, že se hashtagy na Facebook chystají, se vědělo již poměrně dlouho. Naposledy tyto spekulace potvrdil vývojář Tom Waddington, když objevil jejich náznaky přímo v živém kódu sociální sítě a také v její JavaScript SDK.

Nikdo ale netušil, kdy přesně je Facebook zprovozní, a spekulace založené na únicích informací spíš naznačovaly, že by to mohlo trvat i docela dlouho. Spekulacím je ale nyní konec. Sociální síť totiž ve středu večer hashtagy oficiálně spustila. Nejprve se tak stalo v jejím newsroomu, později i na specializované stránce pro marketéry Facebook Studio.

Hashtagy prozatím bude mít jen pár uživatelů a stránek. Jejich počet bude ale postupně v následujících týdnech růst, jak bude probíhat postupné testování a s ním související spouštění pro všechny uživatele. Stejně jako jinde, i na Facebooku by měly sloužit k objevování a zviditelňování tématicky zaměřených konverzací.

Facebook pro marketéry zformuloval několik doporučení a upřesnění:

  • vkládání hashtagů do marketingových sdělení, která přes Facebook marketéri publikují, a to včetně inzerce, může posílit jejich viditelnost
  • hashtagy použité v jiných službách, které jsou propojené s Facebookem, například automatickou republikací příspěvků na největší sociální síti, budou klikatelné i na Facebooku
  • sociální síť radí používat hashtagy k vyhledávání konverzací a průběžně testovat strategie, jak s jejich pomocí své konverzace úspěšně zviditelnit
  • hashtagy nicméně nijak nebudou ovlivňovat řazení příspěvků v news feedu, dotyčný algoritmus je nebude nijak zohledňovat

Facebook slibuje, že funkce bude časem obohacena i o seznam trendujících hashtagů. Plánuje také speciální sekci Insights, která bude sledovat výkonnost hashtagů. Cílem bude, aby marketéři mohli detailně analyzovat, zda, jak a v čem jim použité hashtagy pomáhají.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Když nereagujete dost rychle, internet vás vždycky doběhne. Podívejte na příběh mrtvého mývala, hvězdy Twitteru

Není už novinka, že ve chvíli, kdy lidé něco potřebují vyřešit, obracejí se na sociální sítě. Zkusil to i Jason Wagar, obyvatel Toronta, když žádal město o to, aby se postaralo o mrtvého mývala ležícího na chodníku. Vybral si Twitter. Zastupitelé Toronta sice jako podle příručky zareagovali na síti okamžitě, jenže reálná akce měla výrazné zpoždění. Ještě 14 hodin ležel mýval bez hnutí na rušné ulici. Zato jeho sociální život se teprve rozběhl. A během pár hodin si nebožtík vysloužil květiny, svíčky, pomníček a nakonec i sochu. Zatím jen z másla, ale kdo ví…
Přečtěte si více

Video: Příběhy uplynulého roku v tweetech

Boj za svobodu internetu, SOPA a PIPA, prezidentské volby, přírodní katastrofy, úmrtí celebrit, nákup Instagramu, přistání Curiosity na Marsu, války a mnoho dalšího. To vše v roce 2012 sledovaly a komentovaly miliony obyvatel planety na Twitteru a z jejich tweetů vzniklo nové video shrnující posledních 12 měsíců.