Facebook od Microsoftu koupil Atlas, nástroj na správu kampaní

Hodnota akvizice Atlas Advertiser Suite se podle dostupných zdrojů pohybuje od 50 do 100 milionů dolarů a největší sociální síť doufá, že jí Atlas pomůže nabídnout klientům komplexnější obrázek o celkové výkonnosti a efektech jejích online reklamních aktivit.

Atlas Advertiser Suite je nástroj, který umožňuje nákup reklamy napříč internetem, správu kampaní a jejich měření. Již od poloviny minulého roku byl Atlas také jedním z preferovaných externích partnerů Facebooku pro měření kampaní na sociální síti. Nyní se Facebook rozhodl, že se mu hodí i pro rozšiřování vlastních možností analytiky online reklamy.

Cílem akvizice je podle vyjádření sociální sítě to, aby dokázala svým klientům poskytnout obrázek o výkonnosti jejich marketingových aktivit napříč větší škálou komunikačních bodů, a tak lépe vyhodnotit, které aktivity se jak podílí na celkových dosažených výsledcích. Facebook tak chce napomoci přeměně klasických systémů měření založených tradičně na last click atribuci směrem k tzv. multi touch-point systému, kde není výsledek všeho snažení přiřazen pouze poslednímu kanálu interakce se zákazníkem před konverzí, ale efekt je rozdělen mezi všechny použité kanály podle toho, jak se na vyvolání konečné konverze zákazníků skutečně podílely.

Facebook má v současnosti k dispozici své vlastní Insights, na dalším měření pak spolupracuje se společností Nielsen. Když do mixu přibude Atlas jako nástroj, přes který měří úspěšnost reklamy v rámci své vlastní reklamní sítě například právě i Microsoft, značně to rozšíří rozsah kanálů, které pro své klienty bude sociální síť schopna efektivně a komplexně analyzovat.

Dřívější zprávy, které se objevovaly především koncem minulého roku, hovořily o tom, že cena za Atlas, který Microsoft nabízel k odkoupení, by neměla převyšovat 100 milionů dolarů. Reálné nabídky, které v té době Microsoft obdržel, nicméně byly spíše v rozmezí 30 až 50 milionů. Konečná cena, za kterou k akvizici došlo, zveřejněna nebyla, ale podle TechCrunche se pohybovala v rozmezí oněch 50 až 100 milionů s tím, že v tomto rozmezí měla mít blíž k nižší hranici. Microsoft získal Atlas v roce 2007 v rámci obchodu, ve kterém za 6,2 miliardy dolarů koupil společnost aQuantive, provozující ještě nástroje Avenua A /Razorfish a DRIVE Performance Solutions.

Via TC, Facebook

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Konference Firmy v sociálních sítích se letos zaměří na byznys

Druhý ročník konference Firmy v sociálních sítích se koná přesně za dva týdny, ve středu 5. června v Hotelu DAP na Praze 6. Letošní ročník bude primárně zaměřen na byznysový přínos sociálních sítí - na to, jak se dají účinně využít a čeho lze díky nim a promyšlené aktivitě dosáhnout.