Facebook ocenil českou Business Factory: jako první v regionu je PMD ve Facebook Ads

Pokud je těch zkratek hodně, zde je kratší vysvětlení: za programem PMD se skrývá Preferred Marketing Developer, partnerství v oblasti Facebook Ads se zabývá reklamou na sociální síti. PMD firmy Facebook označuje jako výběrové expertní společnosti, které marketérům pomáhají vytvořit a budovat dlouhotrvající vztahy se zákazníky. A podle hodnocení sociální sítě jsou tak dobré, že vyvíjejí ty opravdu nejkvalitnější produkty – v tomto případě pro reklamní oblast.

Na uzavřeném setkání pro zákazníky Facebooku představil ROI Hunter Peter Podolinský, který působí jako client partner pro Českou republiku a Slovensko. Doporučil jej jako jeden z nejpokročilejších nástrojů na Facebook Ads na celém světě.

Sledovačka napříč různými přístroji

ROI Hunter propojuje Facebook Ads, Google Analytics a XML products feed, tedy soubor s informacemi o zboží v e-shopech. Pomáhá dosáhnout požadované návratnosti investic do reklamy a je určen pro větší e-commerce klienty. Těží z toho, že většina (57 procent) zákazníků používá dvě a více zařízení, než se rozhodnou k nákupu určitého produktu online. Přitom na Facebooku jsou uživatelé přihlášení jak na mobilu, tak na počítači: na rozdíl od cookies Googlu je možné sledovat jednoho uživatele nezávisle na zařízení a lépe tak chápat jeho nákupní chování.

Má také odpověď na další palčivý problém: velké e-shopy mají tisíce položek v každé kategorii, ale uživatelé nemají čas ani chuť trávit dlouhou dobu vybíráním – a podle výzkumu Business Factory si během jedné návštěvy prohlédnou průměrně jen pět produktů. ROI Hunter proto nabízí prediktivní remarketing. Návštěvníkovi se ukáže v reklamě nikoli nutně produkt, který viděl, ale díky propojení s Google Analytics a XML feedem se mu zobrazí nejrelevantnější nabídky z dané kategorie, a to bez ohledu na zařízení, na kterém se zrovna nachází. To lze využít třeba pro reklamu na více produktů či při cílení na podobné návštěvníky (Lookalike Audience).

XML feed zrychluje možnost tvorby a správy velkého množství reklam. Lze automaticky využít jejich popisky, cenu či kategorii. Vytvoří se tak celá sada reklam s různým cílením, přitom ROI Hunter monitoruje výkonnost reklam pro každou skupinu zvlášť a může podle potřeby měnit jejich parametry. Když reklama vydělává, je možné ji podpořit. Když ne, reklama se zataví nebo se snižuje její cena. ROI Hunter disponuje vlastním API, což otevírá další možnosti pro integraci a škálovatelnost celé platformy.

best_facebook

ROI Hunter vznikl původně jako interní projekt zaměřený na efektivnější práci s reklamou na Facebooku. Umožňoval využívat pokročilé funkce a možnosti nedostupné v samotném Facebooku nebo nejčastěji používané nástroje třetích stran. Výsledky projektu předčily očekávání. Další verze si už firma nenechala pro sebe a otevřela ji zájemcům z řad velkých e-shopů. Úspěšně: ROI Hunter dnes používá například Alza, Tesco, Invia, Slevomat, Zoot či Tarifomat. „Porážíme Google v hodnotách návštěvnosti, konverzích i dalších KPI – a to i v ‚last touch‘ atribučním modelu,“ chlubí se Karel Tlusťák, zakladatel Business Factory.

„Ukazuje se tak, že Facebook již zdaleka není pouze marketingovým nástrojem pro podporu značky, ale plnohodnotným prodejním kanálem,“ uvedla Business Factory ke svému úspěchu. „Věříme, že naše platforma se zákazníkům vyplácí a vede k vyšším investicím do Facebook reklamy – protože vidí výsledky. Business model je jasný – rosteme s klienty, protože jejich úspěch se nám vyplácí, získáváme procenta z mediálního rozpočtu,“ vysvětluje Pavel Šafařík, projektový manažer.

Diskuze k článku